studentjavisst

Alla inlägg under mars 2012

Av Anna Serrander - 5 mars 2012 21:10

så ni får en snabbversion av dagen som varit jättebra... för min del. Älskar min VFU-plats och min handledare, hon är grym helt enkelt. Fick vara med och bedöma NP i svenska och hon tyckte att det var självklart att även min röst skulle gälla (även om den självklart inte vägde lika tungt som de andras) men ändå,  bara grejen. Och det var väldigt skönt att se att de bedömningar jag gjorde stämde överrens med resten av gruppens, sånär som  på något + eller -. Bra det! Då kanske de där sabla kurserna i textanalys och elevtextbedömning lärde mig något ändå...som ni säkert minns klagade jag ganska mycket på dom! 


Hem och pluggade en stund och sen hämtade Stina upp mig och jag följde med hem till Idan innan ZUMBA. Och japp, det var precis lika kul som jag kom ihåg det...så nu kör vi järnet ett tag så konditionen kommer tillbaka. För koreografierna satt fortfarande,men jag var ju som en urlakad sill efteråt. Haha!


Ligger nu nedbäddad och ska se ett par avsnitt av True blood, skulle tro att F kommer hitta en snarkande gris i sängen om en stund, men det får han leva med ;) Kram på er och godnatt!


The price of peace Du är saknad.............................tänk att det ska vara så in i helvete svårt att förstå för vissa att lögner alltid avslöjas. 

Av Anna Serrander - 5 mars 2012 08:25

Snart iväg på första praktikdagen. Känns helt okej, det enda är väl att jag hade velat vara helt klar med vilka frågeställningarna ska bli. Har liksom bestämt mig om själva ämnet och bakgrunden de ska höra till, men har inte preciserat dem! Men det ska jag komma underfund med under dagen. =)


Sen ikväll är det zumba. Haha igår gjorde jag nog årets fail hittills men det hinner jag inte berätta om nu, kul var det hur som helst och det var zumbarelaterat!! Haha gud vad pinsamt det blev   

Nä ni, nu måste jag göra mig i ordning och kolla när bussen går. Inte tusan hade jag räknat med -6 grader idag inte! BLÄ för det. Ha det bra så hörs vi  Kram

Av Anna Serrander - 4 mars 2012 08:37

Tydligen var jag tröttare än jag förstod igår kväll. Vid 22 orkade jag inte hålla ögonen öppna och vaknade vid 23 av ett ryck med TV och dator fortfarande påslagna! Så det var bara att stänga av och somna om och sen vaknade jag vid 8 och måste nog anse mig vara ganska pigg    Fint väder idag också, dock ett par minusgrader men det hoppas vi ändrar på sig eller hur? Känner allt av promenade från igår i vaderna och det är bara trevligt, det betyder att det gjorde ngon nytta! Blir nog en kortare tur i eftermiddag också efter lunchen hos pappa. Men nu ska jag förflytta mig från sängen (det bästa med helgmornar är att ta med sig en kopp kaffe och en macka in i sängen och kolla nätet och läsa tidningar) och kolla lite på forskningsuppgiften. Det är ju dags för VFU imorgon. Ska bli roligt att träffa alla igen, men är faktiskt lite skönt att det inte är sån lång praktik denna gång, bara 8 dagar! För eftersom man befinner sig på en "låst" plats hela dagarna och det händer så mycket runt mig på andra ställen på känns det som att jag missar information. Men det sitter ju bara i huvudet, jaja det blir nog bra. Hoppas på fint väder också så jag kan gå hem om dagarna, iaf några av dem ;) Och imorgon är det zumbatime. Jippie! Det blev ingen i fredags och det var mitt fel...men jag orkade inte vara bland folk då hela dagen ju varit som en känslomässig berg och dalbana . Men nu kör vi 


Trevlig söndag på er! Kram


Facebook


Av Anna Serrander - 3 mars 2012 20:28

Sovmorgon till strax efter 9! Vid 11.30 gick Ida och jag ut på en 2 timmar lång promenad. Det var så skönt men jag var allt lite mör efteråt. Vi gick genom stan, upp på rävåskullen och ner bakom nobelhallen, och hamnade vid skolgärdet innan vi vände tillbaka upp genom stan igen! Gött väder och sol hela tiden   Kunde inte bli bättre!! Hemma igen så städade jag och bytte och hängde ut sängkläder så det luktar så gott i sovrummet så!

F var till svärmor och kastade skräp och lillebror D följde med honom och hjälpte till...det var snällt. Och sen har dagen mest förflutit lugnt och stilla. Jag bojkottar melodifestivalen ikväll och kikar lite True blood istället. Pallar fan inte att lyssna på alla som ska tävla om en plats i finalen, det får man reda på om några timmar ändå ju ;)


Bara detta jag ville ha sagt...imorn blir det lunch hos pappa kl 12 och sen måste det pluggas lite. Ja men hörni vi säger så! Kram

Av Anna Serrander - 2 mars 2012 19:06

och det gick bra. Jag och de mina överlevde, men det var väldigt jobbigt att se F så otroligt ledsen och nedbruten av sorg. Inte konstigt försås men han var trots allt så duktig. Och som ni ju förstod igår så fick tappre, underbara lilla L följa med och det var en lättnad för alla och envar. Vilket stöd och tröst de hade av varandra...svärmor, F och L (och visst till viss del jag också försås).


Vid 16 var L tvungen att åka tillbaka men det var hur man än vrider och vänder på det okej. För det viktigaste var ju att få hålla om honom, prata och bekräfta att vi är här och att han är älskad. Så igen ***, tack du gjorde en insats idag. Det tror jag visserligen du redan förstått men du kan få höra det igen.


Nu är fina lillebror D är och hjälper oss bara genom att finnas till och vara här!!! Det blev så tomt, tyst och tråkigt så fort L lämnat lägenheten. Inget av det liv och rörelse som ett barn ständigt inbringar. Men vi rör oss framåt, siktar på imorgon, i övermorgon och dagarna efter det. Livet kan nog bli bra igen =) ja just det som en liten parantes i det stora sammanhanget; jag klarade tentan....kan ni förstå det? Det kan inte jag, det verkar som om jag går på någon slags aoutopilot när det är jobbiga tider och plockar fram kunskaper och förmågor jag inte fattat att jag ägde och då tydligen kan få G på en tenta som jag i rimlighetens namn inte borde klarat! Men jag är tacksam, det är inte det. Och i dagar som dessa så väljer jag att tacka Gud...fast jag igår var så arg på honom att jag bara ville åkalla ve och fan efter honom! Så kan det vara att tro ibland. Kram på er alla!


ωιѕнєѕ&∂яєαмѕ

Av Anna Serrander - 1 mars 2012 21:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna Serrander - 1 mars 2012 19:38

en strof löd: Du är inte värd att tilltalas med namn, ty du är en djävul i människohamn. Behöver det sägas mer...



Ja jag var lite teatralisk då och skrev många, många dikter om smärta, svek saknad och olycklig kärlek, trots att jag inte ens hade haft sådana upplevelser än! Ack om jag visste då när jag skrev bara för skrivandets skull, vilka innebörder mina ord faktiskt skulle få en gång. Många  av dessa dikter stämmer idag, trots att jag inte på något sätt kunde veta det då. Imorgon blir det jobbigt men man tar sig väl igenom det med. Kram till er alla och krama era närmaste lite extra ikväl.l Var glad att de finns där rent fysiskt och att ni inte är berövade dem vare sig av döden...eller av någon människa.

Av Anna Serrander - 1 mars 2012 09:24

Hade skrivit ett långt inlägg som försvann så nu orkar jag inte skriva om. Sammanfattning:

Igår

*Åkte till lärcentrum = massa papper

*Fick mat hos mamma som Ida lagat igår = GOTT!

*Ida och jag dubbelkollade tider för zumban = på fredag kör vi

*Ida la in peppmusik på mp3:n + visade bra styrkeövningar = ut och gå och inte vara lat


Idag

* Plugga

*Ev till stan med F och svärmor

*Till svärmor och träffa en viktig person


Jäkla roligt inlägg va? Hatar datorer, men det vet ni ju redan ;) Ha en bra dag! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards