studentjavisst

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Aldrig mer vården...

Av Anna Serrander - 1 augusti 2013 21:45

eller nä det är väl att ta i men fy i h-vete vad trött jag är på mitt sommarvik! GAHHH det är fan galet hur vissa människor suger ork och energi ur en. Denna vecka har jag (med imorn) gått fyra dagturer på raken och ja jag vet att jag föredrar dagar istället för kvällar, men inte i den här omfattningen!!!!!!! Ja ja det är typ bara en vecka kvar nu så det är bara att härda ut, le och se glad ut och gå och andas lite i tvättstugan med jämna mellanrum! trött på tjat och gnäll och leta fel som inte finns. Allvarligt jag räknade lite på lunchen idag och jag har ägnat de senaste 7(!!) somrarna utan uppehåll på att jobba på detta ställe, på samma avdelning, men inte en sommar till alltså. Suck, stön, pust och suck igen... Bör väl tillägga att det INTE är fel på all personal och verkligen inte alla stackars vårdtagare, de kan vara jättesnälla och söta, men sen kommer de tyngre stunderna när man står med skit upp till armhålorna (bokstavligt talat), en gubbe som kör rullstolsrace i korridoren utanför skrikades efter personal (alternativt sin fru), larm som piper oavbrutet samt en personal som med bestämda steg far fram och undrar VEM som ÄR SKYLDIG TILL DET OERHÖRDA BROTTET ATT DET LIGGER SKRYNKLIGA DRAG I GARDEROBEN!? Bitter? Nej inte jag inte.


Haha det är tur vi inte har så jämt men det är för ofta! ;)


Några bra saker är iaf dessa:





De första låtarna spelar jag säkert 100 gånger per dag känns det som, de är bara så himla bra! Och jag är nog sen med att ha upptäckt dessa, men det var först när jag åkte till Motala som jag hade radion på under en längre period i taget och insåg då att jag missat en hel del bra låtar som säkert varit populära länge och därför nog redan är "ute" nu, men det är ju skitsamma för mig som precis upptäckt dem =)


Den sista videon är trailer för den nya Netflix serien som ni seriöst bara måste se!! Jag är hooked, inte så bra när jag fortfarande har den SATANS strindbergboken och en annan äckel-klassiker kvar att läsa inna kursstart. Dret ockå... Men allvarligt titta på den,humor och romantik i fängelsemiljö med tillbakablickar ala OZ (bästa fängelseserien ever enligt mig men säkert inte enligt Ida som nog röstar på prison beak väl? ;) hur som så kommer denna tätt därefter =)


Och så bara älskar jag den nya datorn som jag bara från ena dagen till den andra gick och köpte, spontana beslut verkar vara denna sommarens melodi och alla har hittills varit bra så varför inte!


Nu är jag jättetrött och stavar fel hela tiden och suddar ut vartefter så det är dags att inta sängen så jag inte är helt död (kommer jag vara ändå) när jag imorgon ska köra en underbar 7-16tur, och gött att det är fredag också för det vore ju förjävla synd att sluta tidigt inför helgen liksom... Hej ironi är mitt andranamn! ;)


Ha en fin helg och njut av det fina vädret som verkar bli. Det ska jag och tackar och bockar för att det inte varit riktigt så varmt denna vecka då det är brutalt vidrigt att jobba i hettan som varit. Svetten har lackat ymnigt från ankomst till jobbet till hemkomst, jag skojar inte, vidrigt var ordet!


Sov gott med er <3


 
 
Ida

Ida

4 augusti 2013 13:03

Du får tänka att du snart är klar med din utbildning så du inte behöver jobba mer i vården haha! Då har du ett långt sommarlov istället! ;)
Kram

http://idabengtzing.devote.se

Anna Serrander

4 augusti 2013 13:20

Haha ja det är den tanken som gör att det går att härda ut!! =)Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards