studentjavisst

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

För att göra en lång historia kort...

Av Anna Serrander - 20 juli 2013 18:59

så befinner jag mig just nu på en litet mysigt Bed and Breakfast i Borensberg, ca 1 mil utaför Motala. Varför? Jag behövde komma bort en stund, bara sådär ett par dagar för att hitta lugnet, utmana mig själv, och ta kontroll över livet igen. För det är så, att det har rullat på i väldigt snabb fart under väldigt lång tid och rätt var det var kände jag att nej...vem är jag? var är jag påväg? och därför behövde jag vara ensam ett liiiiitet tag. Att förtydliga: F och jag är INTE osams, jag har således inte dragit och är påväg att lämna honom eller nåt sånt. Nej nej, detta var bara nåt jag behövde göra för min egen skull, för att känna att JAG fortfarande kan ta kommando över vad som händer och sker, och att jag faktiskt efter ca 8 år tillsammans, njuter av att längta lite efter honom. Detta sker inte så ofta eftersom vi aldrig direkt är ifrån varandra. O F är lika glad som jag över att jag fick fingrarna ur och masade mig iväg, för även han behöver ju lite egentid ibland =)


Så nu är jag alltså här och ska imorgon ÄNTLIGEN träffa min underbara vän Johanna igen!!!!!!! För er som eventuellt är nya här så har vi pluggat ihop tidigare men nu så gör v iinte längre det av olika anledningar. Men Johanna har kommit att bli en av mina absolut bästa vänner och hon känner mig väldigt, väldigt bra vid det här laget. Det ska bli så kul o ses nu o jag tippar på att vi kommer att söla öronen av varandra under dessa dagar!!!   

På tisdag är det meningen att jag ska rulla hemåt igen och TACK mamma och D för att jag fick låna bil av er  och komma iväg på detta, det betyder massor!


Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards