studentjavisst

Alla inlägg under december 2012

Av Anna Serrander - 30 december 2012 15:34

en spännande föreläsning om morfologi och ordbildning såhär dagen före nyårsafton! Som jag sagt förr så har vi studenter aldrig lov, och nu är tentan om ca en och halv vecka så det är bara att plugga på. Visst, de senaste dagarna har typ ingenting fastnat så tankarna på L och framtiden smyger sig på så fort man inte är fullt sysselsatt. Nästa projekt blir därför att städa bort julen...det lär ju ta en stund iaf! ;)


Ha nu en trevlig nyårafton gott folk. Vi ska till Fs bästa vän med familj och fira där. Det ska bli jättetrevligt, jag står tillgänglig på jobb men tror i ärlighetens namn inte att det blir något. Kommer dock ta det lugnt ändå, utifall att! Blev, på tal om jobb, inringd häromdan så det blev några timmar (synd att det inte var storhelg bara =( ) men men något år ska väl vara det första då. Har jobbat nånting på jul eller nyår vartenda år sedan jag blev färdig undersköterska...dvs i 9 år! (galet) så det känns lite konstigt faktiskt.


Jaja som sagt, Gott Nytt År på er! Mitt 2013 KAN inte bli sämre än 2012 som mest bestod av sjukdom, död och annat elände! 

Kramar! Rishma's Blog

Av Anna Serrander - 28 december 2012 16:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna Serrander - 23 december 2012 20:28

därför vill jag önska er alla en riktigt God Jul! Ta vara på er och om varandra och krama om dem ni älskar lite extra mycket imorgon. Det ska jag.   


Facebook

Av Anna Serrander - 17 december 2012 11:23

eller inte. Haha självklart startade inte bilen. Tänkte ni kunde få veta det.

Av Anna Serrander - 17 december 2012 07:06

Ja ni nu var det länge sedan. Orsaken? Trötthet, stress, magkatarr, plugg, stress, orolighet, saker som händer hela tiden...och ja just det stress!!

Jag orkar inte göra en update för hela förra veckan men den innehöll 2 eftermiddagar + en natt med L. F hade ett stort samverkansmöte angående L i Karlstad och dagen efter ett möte med ams.

Jag fick jobba i tisdags (på SVA för gymnasiet i grannkommunen) = fantastisk roligt! Har naturligtvis pluggat också och i lördags hade jag ett obligatoriskt grammatiskt quiz på datorn som jag klarade! Men det var i "lugn och ro" hemma  (man hade en timme på sig), annat blir det på salstentan...Men hur som hest behöver jag ju inte göra om det så det var ju skönt!

Veckan innehöll också två födelsedagskalas, ett hos farfar som fyllde hela 80 år,   och ett hos T som blev 21! =)


När jag skriver det såhär så låter det inte som så mkt har hänt, men släng på konstant ångest inför imorgon och tankar inför den jäkla julen, och pluggstress upp över öronen så kanske ni förstår... Jag skulle helst vilja gå i ide och vakna i mitten på januari. Om ens då...


En positiv sak är ju att bilen hittills verkar fungera igen. Vi startade den med hjälp av en batterimojäng igår och åkte ut och körde lite så den skulle ladda upp sig och som sagt iaf tills igår kväll när vi testade sista gången så gick han igång utan problem. Håller tummarna för att han inte dummar sig något idag =/ under vilken jag inte tänker göra annat än att mentalt förbereda mig inför imorgon. Tåget ner till Gtb går 06.47, F ska möta advokaten kl 12 och kl 13 startar förhandlingarna. Ärendet har nått höga instanser nu.


Skulle egentligen ha jobbat idag på samma ställe som i tisdags med igår sa kroppen ifrån. Magen var som en knut och jag hade både ont och mådde illa. Fick helt eneklt ringa upp min kurskamrat som ordnar in mig där och berätta som det var. Hon tyckte inte det ar det minsta konstigt under rådande omständligheter, men ändå det kändes träligt.


Men sådär då! Nu ska ni slippa lyssna mer på depp och jag hoppas ni får en trevlig vecka såhär slutspurten inför jul. Om en vecka är det alltså julafton. Yeay  

Kramar

Av Anna Serrander - 10 december 2012 10:03

Det var min dag igår det! Jag har en lång tradition av att bli firad på Anna-dagen av mina tre mostrar. Ursprungligen började det med att vi hade julklappsdragning (alla vuxna from 18 år deltog), på just min namnsdag och sedan drack vi Annakaffe på det. Sedan har det blivit som så att jag har fått nån lite julrelaterad present  typ en tomte, eller julstjärna eller annat. På senare år har det blivit svårare och svårare att få till ett Anna-kaffe med alla mostrarna närvarande samtidigt men det gör ingenting... de finns där alla andra dagar under året också och det är DET som betyder något.

Igår var det jag som fick ta tillbaka min inbjudan till kaffe då annat var på gång,  b la en julkonsert som mamma och jag skulle gå på på kvällen. Dock blev jag kuppad av moster Lisa som kom och hämtade oss och hon berättade då att det var hennes Anna-present! Mysfaktorn var hög    och konserten var fantastisk. Gospel är mäktigt och känslosamt...


Efteråt var vi bjudna till moster stina på kaffe men jag var tvungen att åka hemåt för att sammanställa gruppuppgiften tillsammas med en person till, och efter mycket om och men är den nu inlämnad. INTE nöjd men det var ingen av oss. Instruktionerna var luddiga och upplägget i gruppen var helt kass!Men orka bry sig liksom, idag är det nytt plugg som väntar. Trumvirel.........de nominala ordklasserna ska få sig en omgång! Tjoho så skoj ;)


L stannade natten tills idag med och kl 7.30 i morse åkte han, får väl se när han kommer åter...   Nu ska pluggas, eller nåt. Kram




Av Anna Serrander - 8 december 2012 11:54

I torsdags gjorde jag klart och skickade in fonetikuppgiften, det står granskning pågår redan så jag hoppas man får besked fort! Och grupparbetet som det är deadline på imorgon är i full gång, det blir mycket mailande fram och tillbaka men det är man ju van vid =/


I torsdagskväll kom L och då han hade med sig deras dator fanns det utrymme för han och F att lana under gårdagskvällen. Jag blev mycket artigt inbjuden av L att delta i deras spelande men jag tackade lika artigt nej till detta! ;) Han är bra go ungen   Istället tog jag min tillflykt till moster Stina och Ida där jag fick en god Irish coffe och bailys och höll att garva läppen av mig, anledningarna är dock inte helt rumsrena därför redogör jag dem icke här! ;) Sedan knallade jag upp till mamma och hade en fortsatt mysig kväll där och sov gott i deras soffa sedan. Fick frukost på "sängen" av mamma som intogs i skenet och värmen en brasa. De kunde inte bli en bättre start på denna lördag!! =) En promenad med Ramses, lite skottning och massage senare har jag anlänt hem, till en chilldag hemma. L har kompis här och vi slappar! Känns bra i hjärtat att L kom nu, den 18/12 närmar sig med stormsteg och ångesten inför det datumet ligger som en stor, tung och kall sten i magen...


Nu ska jag läsa nya tidningar och krypa ihop intill F en stund! Kram på er denna vackra , vita, vinterdag!


ѕнυт υρ ♬




Av Anna Serrander - 5 december 2012 09:28

I måndags startade inte Blixten...jag var inte det minste förvånad. Hade jag varit en bil hade inte jag heller startat, -16 grader är helt enkelt för kallt!

Så det blev bussen ner till stan (vårdcentralen och bibblan) och sen hämtade mamma mig och vi åkte och hämtade Ramses som fick stanna hos oss till idag.

Igår ar en riktig innedag, lika kallt och en massa olugg så det passade ju bra =) Idag ska jag testa och starta bilen igen för att se hur han ligger till och så blir det bara plugg! Sökte ett jobb till förresten, som resursperson till en elev med särskilda behov i åk 2. Samma sak där jag har inga förväntningar men varför inte söka?


Nu laddar jag med kaffe och har alla böcker redo...fonetik och ortografi står på schemat! Kram i kylan


Damaged People Photo - Inspiring Tumblr Image



Förresten hörni! I många av bloggarna jag läser avsätts det ibland tid för frågestunder. Trots att jag bloggat ett bra tag nu har jag aldrig haft någon sådan och jag funderar på att ha det nu. Jag vet ju vilka några utav er som läser är, men inte alla... så funderar ni på något fråga det så ska jag försöka svara. Jag förbehåller mig rätten att välja vilka frågor som jag kan och vill svara på beroende på hur känsliga de är. Och det är av hänsyn till min familj. Ni som följt mig ett tag vet att det kan vara mer än lovligt rörigt omkring oss ibland =(

Vill ni vara anonyma så sure, men det är ju alltid roligt att få ett namn till statistiken ;) Kram

Ovido - Quiz & Flashcards