studentjavisst

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Hemma!

Av Anna Serrander - 24 juli 2013 20:33

Jag har haft det fullständigt underbart på min semester i Borensberg/Motala. Allt från vädret, till boendet och upplevelserna och förstås sällskapet, har varit toppen! Jag har fått tillbringa två dagar tillsammans med Johanna och det har varit så förbaskat bra för mig. Tänk att man kan klaffa så med någon som man trots allt träffar så sällan... Men nu ska det bli ett slut på det har vi bestämt.( att det dröjer så länge mellan varven alltså!) Nu när hösten kommer blir det visserligen lite körigt, med hennes bebis analkande ankomst och mitt jobb/plugg. Men siktet är inställt på det kommande dopet i januari och tack vare dessa dagar så känns det okej att det dröjer lite.


På lördagen knappade jag alltså in destinationen Borensberg och den första dagen/kvällen bestod av långpromenader och trubadurkväll på ortens café (som även fungerade som "pub" på sommaren). På söndagen låg jag på stranden från kl 11-15.30 och lapade sol för glatta livet, och jag badade t.o.m 3 gånger!! Sedan kom Johanna och vi tillbringade denna vackra sommarkväll gåendes och sittandes lite varstans, men alltjämt pratandes!!


Måndagen bestod av en trip in till Motala där vi återigen gick promenader, åt lunch och glass, tittade på båtslussningen i Boreshult och tog en sväng över Karlsby där pappa bodde under en tid när han var barn. Sedan bar det hem till Johanna där jag fick träffa hennes fina son Joel igen, samt hennes sambo och två goa bonusbarn. Jag njöt av varje sekund, och vi grillade och pratade och gick som avslutning en långpromenad längs med den vackra Råsnäsudden (tror det stavas så;). Så inte förren klockan närmade sig 22.30 for jag hem till Borensberg igen för lite sömn innan sista dagen nalkades.


Tisdagen bjöd på liiiiite sämre väder så efter en timme vid badet kände jag att det var dags att bege mig hem till Kga igen. Sagt och gjort så rullade jag in på mammas uppfart vid 16, fullkomligt lyrisk efter mitt äventyr. Tack Johanna för allt, mer ord är överflödiga, du vet allt.   Jag har tankat minnen att ta fram under långa höst-och vinterdagar och de vackra omgivningarna har jag förevigat både i mitt hjärta och i bilderna som fastnade i mobilen. Ska även bjuda på några utav dem tänkte jag och nu är det dags att njuta av sista lediga dagen imorgon för sedan väntas det jobb hela helgen och sedan går jag in i de tyngsta arbetsveckorna under sommarschemat. Sug? Japp!


Kram på er allihopa och jag hoppas att ni också har haft det riktigt bra under den gångna veckan!

             


 
 
Emm

Emm

27 juli 2013 12:00

Du verkar haft en helt underbar semester ju. Härliga sommarbilder. :) Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Anna Serrander

27 juli 2013 12:28

Ja det var precis vad jag behövde och lite till. Ochh hoppas din sommar är just så som du vill ha den! =) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards