studentjavisst

Alla inlägg under juli 2013

Av Anna Serrander - 24 juli 2013 20:33

Jag har haft det fullständigt underbart på min semester i Borensberg/Motala. Allt från vädret, till boendet och upplevelserna och förstås sällskapet, har varit toppen! Jag har fått tillbringa två dagar tillsammans med Johanna och det har varit så förbaskat bra för mig. Tänk att man kan klaffa så med någon som man trots allt träffar så sällan... Men nu ska det bli ett slut på det har vi bestämt.( att det dröjer så länge mellan varven alltså!) Nu när hösten kommer blir det visserligen lite körigt, med hennes bebis analkande ankomst och mitt jobb/plugg. Men siktet är inställt på det kommande dopet i januari och tack vare dessa dagar så känns det okej att det dröjer lite.


På lördagen knappade jag alltså in destinationen Borensberg och den första dagen/kvällen bestod av långpromenader och trubadurkväll på ortens café (som även fungerade som "pub" på sommaren). På söndagen låg jag på stranden från kl 11-15.30 och lapade sol för glatta livet, och jag badade t.o.m 3 gånger!! Sedan kom Johanna och vi tillbringade denna vackra sommarkväll gåendes och sittandes lite varstans, men alltjämt pratandes!!


Måndagen bestod av en trip in till Motala där vi återigen gick promenader, åt lunch och glass, tittade på båtslussningen i Boreshult och tog en sväng över Karlsby där pappa bodde under en tid när han var barn. Sedan bar det hem till Johanna där jag fick träffa hennes fina son Joel igen, samt hennes sambo och två goa bonusbarn. Jag njöt av varje sekund, och vi grillade och pratade och gick som avslutning en långpromenad längs med den vackra Råsnäsudden (tror det stavas så;). Så inte förren klockan närmade sig 22.30 for jag hem till Borensberg igen för lite sömn innan sista dagen nalkades.


Tisdagen bjöd på liiiiite sämre väder så efter en timme vid badet kände jag att det var dags att bege mig hem till Kga igen. Sagt och gjort så rullade jag in på mammas uppfart vid 16, fullkomligt lyrisk efter mitt äventyr. Tack Johanna för allt, mer ord är överflödiga, du vet allt.   Jag har tankat minnen att ta fram under långa höst-och vinterdagar och de vackra omgivningarna har jag förevigat både i mitt hjärta och i bilderna som fastnade i mobilen. Ska även bjuda på några utav dem tänkte jag och nu är det dags att njuta av sista lediga dagen imorgon för sedan väntas det jobb hela helgen och sedan går jag in i de tyngsta arbetsveckorna under sommarschemat. Sug? Japp!


Kram på er allihopa och jag hoppas att ni också har haft det riktigt bra under den gångna veckan!

             


Av Anna Serrander - 20 juli 2013 18:59

så befinner jag mig just nu på en litet mysigt Bed and Breakfast i Borensberg, ca 1 mil utaför Motala. Varför? Jag behövde komma bort en stund, bara sådär ett par dagar för att hitta lugnet, utmana mig själv, och ta kontroll över livet igen. För det är så, att det har rullat på i väldigt snabb fart under väldigt lång tid och rätt var det var kände jag att nej...vem är jag? var är jag påväg? och därför behövde jag vara ensam ett liiiiitet tag. Att förtydliga: F och jag är INTE osams, jag har således inte dragit och är påväg att lämna honom eller nåt sånt. Nej nej, detta var bara nåt jag behövde göra för min egen skull, för att känna att JAG fortfarande kan ta kommando över vad som händer och sker, och att jag faktiskt efter ca 8 år tillsammans, njuter av att längta lite efter honom. Detta sker inte så ofta eftersom vi aldrig direkt är ifrån varandra. O F är lika glad som jag över att jag fick fingrarna ur och masade mig iväg, för även han behöver ju lite egentid ibland =)


Så nu är jag alltså här och ska imorgon ÄNTLIGEN träffa min underbara vän Johanna igen!!!!!!! För er som eventuellt är nya här så har vi pluggat ihop tidigare men nu så gör v iinte längre det av olika anledningar. Men Johanna har kommit att bli en av mina absolut bästa vänner och hon känner mig väldigt, väldigt bra vid det här laget. Det ska bli så kul o ses nu o jag tippar på att vi kommer att söla öronen av varandra under dessa dagar!!!   

På tisdag är det meningen att jag ska rulla hemåt igen och TACK mamma och D för att jag fick låna bil av er  och komma iväg på detta, det betyder massor!


Kram på er

Av Anna Serrander - 8 juli 2013 12:10

Ja jobbet är i full gång och det är mestadels samma visa dag/kväll ut och dag/kväll in ;). Måste dock säga att det var många somrar sen som jag skrattade så mycket på jobbet, resultatet av en del omorganisation på personalsidan då det kommit in lite nytt och fräscht blod vilket aldrig är fel! Men jag saknar även några utav de som flyttat på sig då jag kom väldigt bra överrens med dem och vi funkade bra ihop både socialt och jobbmässigt. =/


Men efter att ha jobbat helgen är jag således ledig idag och det är grymt skönt för imorgon är det dags igen för ett 4-dagarsrace och det kommer kännas på fredag-eftermiddag kan jag lova!


Förutom jobbet har jag så smått börjat kolla upp höstens litteratur och börjat läsa lite i de skönlitterära böckerna som står på listan. Det är lika bra att försöka röja så mkt som möjligt medan tid och ork finns för tids nog är det fullt upp igen och allt som då redan är gjort är bara bonus! =)


Jodå...och sen beslutade vi idag att Blixten kommer att få gå i graven då han råkat ut för en del missöden som  skadegörelse och dessutom inte gått igenom besiktningen. Därför känner vi att han har gjort sitt. F visste en person som var intresserad av lite reservdelar och för en stund sen var han är och fick ta dem och betalade en helt okej liten summa för dem. Och när han plockat det sista utav grejerna han vill ha får Blixten finna sig i att komma till bilhimlen <3 


Nu ska jag läsa August Strindbergs "En dåres försvarstal"-Yeay ;) Kram på er


Fall seven times stand up eight - Picture Quotes

Ovido - Quiz & Flashcards