studentjavisst

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Redo för vardag!

Av Anna Serrander - 25 augusti 2013 18:15

Imorn startar mitt "riktiga" schema, det jag ska ha hela läsåret ända fram till juni! =) Galet ju...men ack så kul. Det kommer innebära att när jag är färdigexaminerad lärare kommer jag redan att ha jobbat som det i 1 ½ år. Rätt bra erfarenhet kan jag tycka ;)


Förra veckan var mycket intensiv, jag jobbade 100% och med en annan klass än den jag ska vara mentor för med start imorgon, min alldeles egna klass! Men att jobba i en förberedelseklass innebär att man aldrig vet säkert hur många elever man har. Det kan lätt komma in tre, fyra nya elever inom loppet av några veckor, om inte fler, det är enorm invandring i vår lilla stad just nu. Ärligt talat mer än vad vi har beredskap för och det blir så påtagligt när det inte finns mer resurser än EN lärare på 10-12 elever som inte pratar svenska alls, eler väldigt lite. Och det är ju mitt jobb...att lära dom det svenska språket men tro mig- det är världens utmaning!


Samtidigt så har plugget dragit igång med buller och bång och det ska bli gött att bara jobba 60% nu, fick ett kanonschema i vilket jag är "ledig" på onsdagarna. Denna dag kommer uteslutande (så långt det är möjligt iaf;) att gå  åt till att plugga. Sen är det klart att jag kanske måste jobba lite med skolrelaterade grejer (alltså jobbet) också under dessa dagar, men jag kommer ju inte att behöva befinna mig PÅ jobbet om jag inte vill! ;)


Helgen har varit jättebra, vi har varit hundvakt till grannens fina yrväder, liiiite mer energi än Ramses om man säger så, men HERREGUD vad hon fällde!! När grannen hämtat henne var det bara att sanera hela lägenheten. Och visst på det viset fick vi ju grundligt städat också så det var ju bra. Och så var jag kattvakt till J och T:s två katter och de bor 4 minuters promenad härfrån så jag var där och gullade med dom ett par gånger under gårdagen. Idag har det varit tvärlugnt med lite urfrostning av frysen och tvättstuga som söndagsnöje blandat med lite läsning av kurslitteratur inför fredagens tripp till Karlstad för närträff. Med andra ord känner jag att vardagen startar på riktigt nu och som sagt...jag är redo!


Kram på er go vänner Today I am thankful | via Facebook



 
 
Emm

Emm

1 september 2013 09:48

Det låter som du har många bollar i luften men så länge man tycker om det man gör så spelar inget någon roll. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Anna Serrander

1 september 2013 18:47

Ja det är roligt, men jag känner att det nog egentligen är lite för mycket. Men det är bara att bita ihop. =)Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards