studentjavisst

Alla inlägg under april 2012

Av Anna Serrander - 29 april 2012 15:57

Jag orkar inte dra dagarna som gått i detalj så vi kör från nu =)


Så jäkla skönt att det bara är envecka kvar på mardrömskursen. Och kvar att göra är två gruppuppgifter (en med deadline imorn och en på fredag) ett quiz och en retur som vi i gruppen måste fixa till. Sen är det KLART! Återstår att se om man fixar det utan komplettering på något av det som inte är bedömt ännu eller om det löper smidigt. Håller tummarna  

Imorgon ska vi till mamma och fira valborgsmässoafton och att F fyller 30 (på onsdag visserligen men  ändå ;) , hoppas på fint väder för då ska vi grilla. Jag ska göra kladdkakor till kaffet, varav en glutenfri för Idas skull och en vanlig. Mumma...


Annars då, tja jag blev grymt besviken i fredags när det stod klart att jag inte kom in på någon av sommarkurserna jag sökt. Riktigt ledsamt är det för det hade räddat hela sommarekonomin.  Ska utarbeta en ny plan angående detta, vet inte riktigt vad än bara... Skitsurt men jag ska dra i några trådar på jobbet och se vad som går att göra, måste börja arbeta innan semesterviket börjar iaf, så mycket står klart!

Så ser läget ut och nu ska jag börja med kladdkakan, sen lite plugg, en promenad och BB kl 21. Sen är det sängen!!! =)


Soliga kramar   Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.famousquotesabout.com/quoteImage/69188/I-have-not-failed.jpg


Av Anna Serrander - 28 april 2012 20:44

jag lever fortfarande! Men ger en update imorgon eller nåt. Har lillebror D här på besök    och känner mig allmänt seg så ni får vänta ;) Klarade i allafall quizet i fredags...ännu en gång med endast en poängs marginal! Upptäckte dessutom då att skaparna av quizen varit så förbannat fula alltså, mer kan jag inte säga om den saken...men du vet ju Johanna! ;) Skit var det hur som helst!


Men nu ska jag återgå till att vara lite social, ha en fin fortsatt lördagkväll! Kram


Words can only do harm.

Av Anna Serrander - 25 april 2012 07:57

Måndagen och tisdagen var vikt åt närträffen i Karlstad. Det var lite blandade känslor må jag säga... Redovisningarna gick bra och det var roligt att träffa alla, och verkligen inse att de var precis lika stressade, trötta och griniga på den här kursen som jag!! Laborationerna gick (hm det bästa beskrivande ordet i sammanhanget måste vara) sådär. Jäkla kladdande och klurande. SKÖNT att dom är över, hade aldrig i livet fixat ett quiz på dem! Tycker fruktansvärt synd om som inte kunde närvara på närträffen och som måste göra alla möjliga quiz för att väga upp det   

På kvällen var Johanna och jag duktiga och fixade först lite smågrejer in för dag nr 2 och sen gjorde vi det enskilda kemiska experimentet, vilket såklart slutade med att det ballade ur och vi tjöt av skratt! Alltså jag kommer aldrig glömma vad hydrofob och hydrofil är...hur var det nu Johanna var diskmedlet en h**fil eller inte?  

Sen belönade vi oss med lite godis och nedvarvningssnack i soffan till Big Brother. MYS att ha en vän som hon!   


Idag vaknade jag snortidigt och förvånansvärt pigg, så jag drog iväg och pluggade, fixade några utskrivningar på lärcentrum, gjort övningsquiz  (6 rätt av 25) ah ni ser vart det barkar... sånt är livet, jag få leva med att fredagens quiz kommer gå åt skogen. Jag hinner omöjligt läsa in 6 kapitel och dessutom förstå dem på 2.5 dagar. Tragglar fram och tllbaka med dem nu men hallå!?

Nu ska jag ta en gratis kaffe och fortsätta med mitt roliga liv (sarkastisk så det ryker om det) Ha en bra dag alla där ute!   Kram

Av Anna Serrander - 23 april 2012 08:50

Mot Karlstad och jobbig närträff men ser  dock fram emot att träffa allt trevligt folk (läs kurskamarater) igen!    Så nu hör ni nog inte så mycket från mig på ett par dagar! Ta hand om er   Kram

Av Anna Serrander - 22 april 2012 10:50

ni inte har en aning om vad jag ska göra idag!?    Nä jag skojade bara, det vet ni...plugga. Imorgon och på tisdag är det närträff i Karlstad och det är i vanlig ordning massor som ska betas av då. Denna gång ska två gruppuppgifter redovisas och det ska göras flera (onödiga) laborationer som jag inte finner något som helst intresse att lära mig något av! Johanna kommer och ska sova här och on får ärarn att sova i det renaste och mest (just nu) organiserade rummet i hela lägenheten...nämligen L:s rum.

Ni vet jag skrev igår att jag hade tråkigt trots en lång lista på borden. Ett av dessa borden har länge varit att vi måste ta tag  och rensa hans rum. Att få undan och slänga gamla leksaker och lägga undan sådant han vill ha kvar men som inte behöver finnas framme. Det tog ett tag kan jag meddela men alla tre var på gott humör och det var riktigt mysigt att dola tilsammans. Resulatet blev dessutom mycket bra   Men ett tag in i städandet fick L syn på ett par ljus som han gömt och som Arne( L:s farfar för eventulla nya läsare =) skulle fått av honom i födelsedagspresent i sommar. Så helt utan förvarning bröt han ihop och bara grät och grät. Samma sak hände när han fick syn på gamla kort på dem tillsammans... stackars liten, det här med att bearbeta sorg är en lång process. Även F blev såklart påverkad av denna reaktion, tror inte han har bearbetat klart sorgen efter sin pappas bortgång än på långa vägar... Det var för mycket annat skit som hände däromkring också som ni säkert minns.

Men tillsammans pratade vi om Arne och efter ett tag lugnade han ner sig och han har nu ett fotografi av honom stående på en hedersplats på en hylla i rummet.   


På eftermiddagen åkte jag som sagt på ljusparty och det var roligt (och gratis ;) att lukta på goda dofter, fika och prata med trevligt folk! Kvällen tillbringades i soffan till en hejdlöst rolig komedi; The Change-up. Tur L somnade typ 15 minuter in i filmen annars hade vi fått slå av och titta på nåt annat för det var väl kanske inte de mest rumsrena skämten, men när F burit in honom i sin säng så garvade vi läppen av oss.  Se den...Så kul!!


Ja och nu då... dags att ta tag i det förbenade plugget igen, måste till lärcentrum och skriva ut labinstruktionerna och de svenska översättningarna på PESkapitlen, som en jättetrevlig ny kurskamrat ordnat till oss. GULD VÄRT! Sen ikväll är det streetdance istället för zumba, hmmmm ska bli intressant men kul att testa!


Ha en fin söndag nu alla läsare   Kram

Av Anna Serrander - 21 april 2012 09:59

fast man har hur mycket som helst att göra?! Tycker att det känns lite som så nu. Skulle vilja hitta på något rolig, men har samtidigt inte minsta ork eller entusiasm att faktiskt göra det. Bordelistan är förstås väldigt lång men jag känner bara jaha...och! Plugg står överst på den, som vanligt =/


Hoppas den onda cirkeln ger med sig snart. L är ju iaf här och livar upp   så  nånting bra kommer det av den här helgen! Just det, och så jag ska på ljusparty hos Sofie i eftermiddag! Ska ta och masa mig upp ur sängen nu så får vi helt enkelt se hur dagen blir. Kramar

Av Anna Serrander - 20 april 2012 14:21

Ja ni fattar att det handlade om quizet va? Men vårt internet la ner mitt i testet vilket orsakade sådant stresspåslag att jag började gråta... F kastade sig på modemet och startade om det och jag hann ge mig in igen och slutföra skiten. Tror nog inte att det hade gått bättre än 7 poäng även om inte internet dött, men jag hade kanske sluppit en puls på 200 och skakighet som fortfarande inte försvunnit... Kram

Av Anna Serrander - 20 april 2012 09:48

Vet inte vad som är värst egentligen... väntan inför själva quizet när man envist, men utan resultat, försöker stoppa i sig så mycket sistaminuten-kunskap som möjligt! Eller att öppna det och inse att jag kan inte första frågan! = FAN.



Tumblr

Ovido - Quiz & Flashcards