studentjavisst

Alla inlägg under februari 2012

Av Anna Serrander - 29 februari 2012 12:44

...det knallar och går helt enkelt. F har lång dag på sin AT och jag försöker få grepp om uppgifterna som ska göras under VFU:n och plockar och grejar i sakta mak här hemma samtidigt. Det vi skulle göra senare under eftermiddagen blev inställt och flyttat så det ser ut som att det blir en väldigt lugn dag. Åker kanske bort till lärcentrum och skriver ut dokument och gör en minihandling sen. Men jag får se, kanske känner mig lite piggare om jag får i mig lite mat =)


Kram

Av Anna Serrander - 28 februari 2012 17:27

Gud vad roligt jag haft under den senare delen av dagen. Shit det är nog första gången på mycket länge som jag skrattade utan sorg i hjärtat och ärligt menade vartenda leénde. Det började med en lite "allvarligare" bilresa in till universitetet då jag verkligen fick prata av mig. Tack gumman för att jag fick vara ego där, allt man burit på kunde jag nu bara ösa ur mig...alla som vart i en sådan sits vet vad skönt det är att kunna det!  Sen hade vi ett riktigt bra möte och fick svar på lite alla möjliga frågor. Sedan velade vi in till centrum...nej geografi skulle vi inte plugga nej   och käkade mat. En liten promenad i det underbara solskenet blev det också eftersom parkeringen vi till slut hittade (hrm, harkel) låg lite långt bort. Avslutningsvis var bilresan hem jättetrevlig och som sagt, skratt är världens bästa medicin. Mys!


Och för att inte "förstöra" dagen utan bevara den bra känslan jag har nu så ska jag inte göra någonting ikväll. Fundera lite på vad som blev sagt på studiemötet bara och ringa mamma och berätta. Thats it!

Skilda studier eller ej Johanna, du är en av mina BÄSTA vänner. KramarIris, weheartit - Hyves

Av Anna Serrander - 28 februari 2012 08:33

med start kl 04.03 då jag vaknade av en massa livliga drömmar och kunde inte somna om. Hatar det...att vara vaken på natten är nåt av det värsta jag vet. Tankar som far runt och inget att fästa uppmärksamheten på, visst jag läste en stund och försökte naturligtvis somna igen men det är lönlöst. Så i princip väntade jag bara till kl ringde kl 06.00 då F skulle iväg på AT. Tycker synd om honom som ska på möte i eftermiddag medan jag ska till Kstad. Snälla snälla snälla du, ta reson och inse att F inte är en fiende och bara lägg av med dumheterna nu... Du gör varenda en som skulle kunna hjälpa dig illa genom att hålla på såhär.


Nähä kan väl lika gärna göra mig iordning, det är ju "bara" ca tre timmar kvar tills vi åker. ;)  Kram


there will always be hope.

Av Anna Serrander - 27 februari 2012 20:15

Tentan gick inget vidare , som väntat iofs men det känns sugigt ändå. Hur tänkte läraren när han gav en fyra timmar lång deadline på en tenta som krävde det dubbla för att få nåt vettigt utav av den? Jag gillar läraren, han är jättebra så det är inget klag på själva undervisningen alltså, bara lite frustration över utformningen på den examinerande delen. Men det är skönt att det är över, hoppas hoppas bara att nån av frågorna gick igenom så det bara blir omtenta på en eller två delar. Det vore bra gött det. Å detta är inte en gång när man egentligen känner att det gick ganska bra och mest gnäller för gnällandets skull...nej nej, om ni nu föreställer er filmen Hercules (Disneys version). Bra och så plockar ni fram karaktärerna Skrik och Panik ur minnet. Ja precis... det två vilda djävlarna som är Hades hantlangare. Så! Där hade ni mig runt klockan 12 idag. En hysterisk person men något vilt i blicken redo att slänga datorn i backen vilken minut som helst.   Sorgligt men sant .


Som vanligt drabbades jag sedan av ett enormt behov att "få ordning". Papper plockades undan i väntan på tentasvaret, vattnade blommorna och massa annat sånt där smått. Sen från ett ögonblick till ett annat tappade jag all lust med det och rymde till mamma istället ;) D gjorde supergod milkshake och när jag väl styrde kosan hemåt igen var jag lite lugnare inombords... Nu siktar jag på ännu en tidig kväll så jag orkar med ett besök i Karlstad och bonusen med det är förstås att träffa bästa Johanna igen! Riktigt kul att inte ha pluggpanik inför en Campusdate måste jag säga =) Plugg ska naturligtvis diskuteras det är ju därför vi åkter dit men vi ska vare sig redovisa, tentera, ha seminarie, opponnera eller göra något av det där andra som vanligtvis brukar hända på en Karlstadtur!


Så natt natt allesammans  Kram

Av Anna Serrander - 27 februari 2012 07:57

...på att det är måndagmorgon och fett osugen på tenta. Länken läggs upp 08.15 Håll tummarna för mig!   


Kram

I love words / i can read picture on VisualizeUs

Av Anna Serrander - 26 februari 2012 20:07

Vill inte att denna dag ska ta slut...vill inte ta tag i veckan som kommer. Börjar ju verkligen skoj med en tenta som startar kl 08.00 På tisdag ska jag till Karlstad på möte och sen följer väl veckan i ungefär samma stil; plugg, plugg plugg. F ska utöka sin arbetsträning så han kommer vara fullt sysselsatt med det. + att han ska vara hos svärmor och hjälpa henne greja med en massa som inte direkt kan vänta. Fullt uppp var det ja...


Vi var ju nere idag också och fick mycket gjort. Det är verkligen ett helt företag att få till en flytt! Jaja det blir nog väl, ska bläddra lite i nån av alla tentaböcker nu en stund och blir att försöka sova tidigt. Trött i kroppen men tyvärr väldigt pigg i hjärnan (dock inte på något bra sätt). Känner mig mest skittrött på det mesta. Ah så är det iaf, vi hörs   Kram


Twitter / Gallery - quotes

Av Anna Serrander - 26 februari 2012 09:28

Ja ute i svärmors garage. Vi är några ur släkten som ska fixa och plocka ordning lite varstans där ute för på måndag kommer mäklaren för att ta bilder. Ska bli ganska skönt att arbeta med kroppen och ha fokus på solida, reella föremål. Även om man jobbar även när man pluggar så är det ingenting man kan "ta på". Fattar ni? Lite kallt är det dock men skönt att solen skiner!


Ja nu har ni koll på vad jag ska göra idag, syns kanske ikväll! =) Kram

Av Anna Serrander - 25 februari 2012 17:15

Vi hade en fin förmiddag innan F åkte till S***, under tiden han var där så läste jag lite och framförallt så organiserade jag skrivbordet. Tror jag har en ytte pytte lite mer koll på vad som står vart nu, eller ja på ett väldigt stort ungefär iallafall... Som sagt det får bära eller brista, jag tar alltid skolan på stort allvar men det som händer runt mig nu är trots allt viktigare...


Sen kom Idan hem och tonade mitt hår, det blev bra och jag är nu riktigt nöjd med både frysyr och färg! Tack för hjälpen gumman     Senare i eftermiddags var vi iväg som grattade Farmor som fyllde igår, kaffe och tårta och lite trevligt prat och skratt blev resultatet av det   Och det som händer ikväll är mumsning på lite chips och dipp och ett förhoppningsvis inte lika värdelöst melodifestivalen som förra veckan, isf byer jag utan tvekan kanal!


Har inte myclet intressant att säga er och om ni undrar över hur mina inlägg ibland kan vara så "glättiga" och helt bekymmerslösa så kan jag bara tala om att det inte är så. Innerst inne är det mycket jobbigare än vad jag kan ge sken av ibland. Men det är ju så att det hjälper inte vare sig mig eller nån annan att ständigt älta. Alla som behöver vet ändå hur det ligger till och då behöver jag inte uttrycka det i min offentliga blogg. Visst slinker det in något lösenordskyddat ibland men jag gillar inte att skylta med min/vår sorg...oavsett vad det gäller.  Nu vet ni det också ;)


Kramar till er alla! Twitter / @MolleMaeee: pic http://t.co/hMKIQT88 ...

Ovido - Quiz & Flashcards