studentjavisst

Alla inlägg under januari 2012

Av Anna Serrander - 31 januari 2012 11:48

Jag är trött på att frysa hela tiden så ge mig härlig vårsol och smältande snö. Tack!

Sitter och försöker formulera mig angående läroplansteori och det är attans så klurigt det är. Har ju lovat mig själv att jag ska försöka vara så fokuserad som möjligt hela tiden på denna kurs. Att läsa kurslitteraturen och vara engagerad i såväl uppgifter som föreläsningar. Detta för att ge mig de bästa förutsättningarna för att klara tentan och för att jag tror att detta är en nyttig kurs. Men som med allting annat så tryter koncentrationen när man jobbat ett tag så nu tar jag en paus för att greja med lite annat. Bädda rent i sängarna kanske? Ja det får det bli!



  Längtar tills man kan få se dessa sticka upp lite varstans =)

Av Anna Serrander - 30 januari 2012 21:02

Anki tvisten är löst! Vi är varken varken pirater eller cowboyer...vi är indianer och jag måste säga att min tolkning nog var närmast, eller hur? ;) Men ida och jag är ju så bra då. Vi tänkte vara smarta och vänta lite med att boka februaripassen på zumban för att se hur vi låg till med lite allt möjligt. Bra tänkt - NOT.   Det fanns inte en platsj*vel kvar, så nu är vi säkrade först f.r.o.m 2/3. Mutter jaja vi står som reserver så på några pass kommer vi med men okej vi får väl boka lite annat också då! =)


Nu mina kära vänner lägger jag ner för idag för jag är trött som en gnu efter alla vändor hit och dit som gjorts under dagen. Godnatt och sov gott!

Av Anna Serrander - 30 januari 2012 10:13

vilket flyt man kan ha! Fick ett VG på VFU-uppgiften och dessutom vädigt fina kommentarer av den rättande läraren! =) Det var skoj. Väntar nu nervöst på hemtentan. Usch och fy, tycker det stått "granskning pågår" väldigt länge på del 1 nu. Ah så är det iaf.


Strax iväg på diverse ärenden. Skjutsa F till möte och under tiden åker jag och går ut med vår käraste Ramses. Pappa har åkte till Uppsala en sväng så jag ska ta tillfället i akt och åka och bada hos honom nu nån gång i veckan. Sen i eftermiddag blir det bibblan och hämta böcker och sen ta tag i gruppuppgiften lite smått. Den är ju visserligen inte obligatorisk men kan vara bra ändå säkert. Får se om vi hinner klart eller inte  Ikväll är det lite zumba och så kommer svärmor och sover här inför deras (hennes och Fs) tidiga jobb imorgon. Svärför åker idag in på en ny vända till grannsatdens lasarett för cellgifter och strålning...


Så där har ni min dag i stort! Kram

Av Anna Serrander - 29 januari 2012 18:38

Trevlig dag med god mat och fika hos A och L och vi kunde hjälpa till med lite allt möjligt. L var jättegullig och servade sin farfar på alla sätt och vis. Det mådde de bra av båda två =) På hemvägen släppte jag av F och L och drog vidare uppåt skogen för att träffa lite släkt och familj och främst kusin A som är hemma på besök (visserligen pga tråkiga omständigheter: begravning) men det är ändå så otroligt mysigt att träffas!  


Jag fick ju först utså lite hån för mitt ärliga inlägg på FB om att jag syr korsstygn och läser Allers en lördagkväll, och värre blev det när jag lyckades spilla ut strössel...inte bara en utan TVÅ gånger. HAHA ja ok då, den bjuder jag på ;) Lite rummy hanns det också med innan jag begav mig hemåt. Mamma var snäll nog att höra av sig för att varna för både råddjur och poliser! Hihi det var tur hon inte var med och hörde gapskratten som kom med dom varningarna!! 

Sen skjutsade vi ut L till *** och nu sitter jag här. Har en jäkla huvudvärk som inte ger med sig...haft den i flera dagar nu men men den ger väl vika nångång! Nu dags för lite översiktskoll på veckan som kommer och sen soffan resten av kvällen! Ha det bra =)  

Av Anna Serrander - 29 januari 2012 10:11

Fasen vad jag fruser hela tiden! Att ha en hörnlägenhet är bra på många sätt, men en stor nackdel är ju just att den ligger ytterst och därför blir kallare än övriga. Burr! Flanellnattskjorta, filt, värmekudde till trots, jag fryser ändå!


Jaja nu ska jag ta en varm dusch och sedan bär det iväg till grannkommun till L och A (svärföräldrarna) på lite mat. F ska hjälpa dem bära in ved och fixa nåt med värmepumpen tror jag det var. Och jag ska hjälpa L med att skriva i ansökningar till olika hyresbolag i Kga. Hon längtar hit eftersom hon inte har körkort och hur hemskt det än må låta, måste man ställa in sig på att det kanske inte går bra med svärfar...  Och även om det gör det (håller tummarna hårt) så vore det ändå bäst för dem att flytta hit till stan, till en lägenhet så de slipper den tunga biten med allt som som kommer med hus.


Men nu dusch alltså och sen vidare =) Kram

Mja

Av Anna Serrander - 28 januari 2012 17:00

Det är en lugn och stillsam lördag detta. Vi tog en sväng till svärfar för en kopp kaffe och lämnade aftonbladet som tacksamt mottogs. Det är så synd om dem i och med att de är strandsatta och inte kan ta sig och handla ens en gång eftersom svärmor inte har körkort! =( Sen kom mamma till oss på lite fika och hon hade plockat i ordning och handlat med två kassar med "bra att ha grejer" och en jättefin blomma som nu pryder vardagsrumsbordet. Tack mamma det är verkligen uppskattat


Nu leker L med lego, F har lagt sig för att lura en liten stund och jag ska sy. Är helt såld på mina korsstygn nu  Avkopplande och bra. Måste läsa lite mer kurslitteratur också men jag har inte ro i kroppen just nu. Mycket som far i hjärnan...Ha en fortsatt fin lördag! Kram

Av Anna Serrander - 27 januari 2012 20:57

Ja och i det fallet är det jag då ;) Här är det tyst och stilla fast kl knappt är nio en fredagkväll. L var helt slut efter ännu en otroligt lyckad dag i skolan    och F är trött efter allt jobbigt gällande svärfar   . Och jag då? Jo jag reder mig, jag står liksom lite mittemellan allt. Naturligvis blir jag påverkad av svärfars sjukdom, som ibland påminner mig pappas elände pga. sjukvård. Det sitter i otroligt mycket och ibland räcker det med en speciell lukt eller känsla  och jag ramlar 20 år tillbaka tiden då jag är runt 8-9 år och hjälplös inför vad som händer. Nej fy... Tänk att det är så att tiden inte läker alla sår om man inte bearbetat känslor som man ska, och jag har nog inte gjort det än...fast jag borde.


Men hur som helst! Vi har haft världens bästa kväll, trots träl =) Lilleman är tapper och förstår så mycket att man ibland glömmer att han bara är 10 år.  Jaja nu ska jag sy lite på min tavla och sen krypa ner bredvid älskling!


Ta hand om er alla därute, vi vet aldrig när det nalkar sig slutet...  

Av Anna Serrander - 27 januari 2012 08:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards