studentjavisst

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Februari

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och immunförsvaret låg nere helt. Jag blev lite rädd och insåg att det var dags att lyssna på signalerna och jag är glad att jag gjorde det för nu mår jag mycket bättre! Känner mig starkare och mer beslutsam nu och dessutom är våren på stadig frammarch. Underbart! Visst kommer det bakslag då snön vräker ner under nån dag, men som sagt vi flyttar oss framåt i almanackan o det kan inte förbises.    För två veckor sedan startade min sista VFU-period som jag varvar med min vanliga tjänst. Det lite pyssel med att få ihop alla dagar, men det går! Så veckan som gick var det egentligen sportlov här i Kga, men jag jobbade på sportlovsskolan tillsammans med lite annan personal och det var riktigt roligt så det gjorde inte så mkt att jobba.Dessutom var jag ju tvungen för VFU:ns skull så det fanns inget att välja på!

Pluggat har jag också gjort såklart, och igår skickade jag in grupparbetet som pågått under några veckor och jag hoppas att det blir godkänt direkt och att vi slipper kompletteringar!


Men igår var jag iaf ledig och då passade jag på att göra lite ärenden och bara ta det lugnt. Även idag kommer gå i stillhetens tecken. Så skönt att inte ha något att planerat utan bara ta dagen som den kommer. Titta lite på OS, läsa, facebooka ;), och ta en promenad. Även om den kanske blir kort för fy fasen vad slaskigt det är ute. Blött blött blött överallt! Så kan det vara...hoppas ni får en jättefin helg därute! Kram på er


Quotes | via Facebook Fresh new day!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Av Anna Serrander - 3 november 2013 11:00

Så var den förra tråkdelkursen "Romananalysen i teori och praktik" betygsatt och lagd till handlingarna (fck ett VG) tack och bock för det! Nu är det fullt fokus på uppsatsen och idag ska jag starta med själva analysdelen efter att ha slitit med dela...

Ovido - Quiz & Flashcards