studentjavisst

Alla inlägg under juni 2013

Av Anna Serrander - 27 juni 2013 10:06

Nu har det trätt in en annan typ av vardagslunk med jobb på äldreboendet som jag tillbringat de senaste 6 somrarna (minst!) på. Och ännu en gång inser jag att jag valt rätt som valt bort undersköterskeyrket och satsat på lärarjobbet istället. ALDRIG i livet att jag skulle orka att jobba inom äldreomsorgen i hela mitt yrkesliv! Been there done that och all heder åt dem som orkar, vill och kan!


Över midsommar drog F och jag på minisemester till Karlstad och bodde på hotell och mös istället för att fira hemma med släkten. Det hade också varit roligt men i år kände jag bara en längtan för att fly verkligheten en stund och det resulterade i en galet rolig midsommar. Det blir nog en repris på detta i framtiden! =)


Och så har mamma fyllt år också så vi firade henne igår och i övrigt måste jag säga att det är väldigt väldigt lugnt på alla fronter! Det blev klart dagen före vi åkte till Karlstad att jag blir kvar på högstadiet jag jobbat på under våren på minst en halvtid till hösten, vilket är helt underbart! Jag skulle kunna få hur hög sysselsättningsgrad jag vill då det är jättehögt tryck på min tjänst men jag kan knappast ta åt mig mer än 50-60% då jag som sagt ska plugga 100. det suuuuuger, jag vill inte ens tänka på vad jobbigt det kommer bli...Well well, det blir nog väl.


Och det är fortfarande väldigt ovant och konstigt att det är så lugnt kring L. Magvärken gällande det är liksom borta och det är helt otroligt att man nu kan tänka på den tiden som onda minnen och inte att det händer saker mitt i det brännheta nuet hela tiden. Ska som sagt skriva lite om det när lusten faller på...


Nu får ni ha det så bra och jag ska fixa lite innan kvällsturen på jobbet startar! Kram


Tattoo | via Facebook



Av Anna Serrander - 16 juni 2013 11:38

Det känns alldeles utomordentligt konstigt att för det första: sova till 10.58 utan att ha vaknat en enda gång under natten! Och för det andra: inte behöva stressa igång med någonting!  Dagen är helt blank utan planer, sånär som på en dusch ;) Därför sitter jag nu med en jättestor kopp kaffe framför datorn och nån halvdålig sitcom på TV och bara njuter!!!


Just det, bara för att sätta lite mer press på mig själv och därmed försöka undvika fusk så kan jag ju berätta att jag idag inleder operation nutrilett. De senaste två veckorna har inneburit en orgie i äta och dricka gott då det varit olika avslutningar med jobbet/privata tillställningar som studentfirande m.m Och nånstans i allt detta firande så insåg jag att om jag inte ska sluta som en stor rund blobb med egen gravitation så lär jag göra något åt det! Alltså kör jag en kur med nutrilett/naturdiet för att komma igång och se ett snabbt resultat (även om det mest är vätska man förlorar i början!) och sedan får jag helt enkelt ge fan i att äta fel och så motionera mer förstås!
 Och allt är för min egen skull...för att JAG ska må bättre och trivas mer med mig själv, så jag är taggad och nu gäller det bara att fixa de första dagarna för de är värst!


Kram på er så länge =)

Av Anna Serrander - 11 juni 2013 21:20

är det snart sommarlov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  


Orkar inte uppdatera allt som hänt under denna långa frånvaro, men ni kan ju trösta er med att ni inte direkt missat något, Jag har bara jobbat och pluggat och det har varit ömsom jätteroligt och givande och ömsom a real pain in the ass!


Kommer nog ett låst inlägg om ett tag angående L-situationen (ett positivt inlägg dock blandat med vemod) så behöver ni inte fundera på om det hänt nåt galet igen (för det hade ju inte varit nån skräll precis! ;)


Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen, idag var det skolavslutning och jag blev särskild uppmärksammad och avtackad inför hela personalstyrkan av min närmsta chef (vicerektorn som har hand om modersmålenheten) för "din fantastiska prestation i förberedelseklassen under en lång och tung termin med en stor invandring i stan vilket har märkts på att elevantalet ständigt ökat i din klass. Du har gjort en jättefin insats och vi hoppas alla att vi kommer att se mer av dig här på skolan. Så se till att bli klar med den där utbildningen nu så du kan stanna här!"            (ja ni fattar att det inte var EXAKT ordagrant citerat men ungefär det och lite till fint fick jag höra!   )


Alltså....jag blev så glad och rörd och tacksam för att jag fick den här chansen att visa vad jag kan och vad jag vill uppnå med min utbildning så om det nu bara kan ordna sig med en halvtid eller nåt till hösten så ska nog detta sista år på KAU gå det med!


 Som sagt sängen var det ja! Kram på er och jag ska försöka att bättra mig lite nu när det blir lite "ledigt" under sommaren. Man kan nästan säga att det kommer kännas ledigt då jag bara ska gå på schema som undersköterska och inte ha både ha huvudansvaret för en invandrarklass och plugga samtidigt!


Soliga kramar till er alla <3


Ovido - Quiz & Flashcards