studentjavisst

Alla inlägg under juni 2012

Av Anna Serrander - 25 juni 2012 21:58

Grattis fina mamma som fyller år idag! Och grattis lillebror D som har namnsdag!   


Här är det som ni märker väldigt tyst. Anledningen?  Jag jobbar och i övrigt är har vi det rätt tungt så därför är jag både omotiverad och trött. Men eftersom jag tror att det finns en mening med allt som sker så haver jag förtröstan.


Kram


Google резултати слика за http://1.bp.blogspot.com/-Rni3QLtVv3Q/Tt5H1F54vrI/AAAAAAAAAOI/Qyvz7bw1dZI/s1600/383901_296682470365684_251991748168090_948776_1547498208_n.jpg

Av Anna Serrander - 22 juni 2012 10:25

Hoppas ni alla därute får en underbar dag!    

Av Anna Serrander - 18 juni 2012 18:03

Ja jisses vad annorlunda det är att jobba istället för att plugga! Man är trött på ett helt annat sätt både fysiskt och psykiskt. Men det är gött att vara igång även om det bar emot väldigt mycket denna sommar, men men det är pengar och nåt ska man väl göra...eller hur? Vad gör ni i sommar?


Helgen som gått har jag spenderat hos mamma på minisemester och nu denna vecka är det alltså bara jobb som gäller. Idag kom betyget på sista kursen och det blev ett VG på den (misstänkte faktiskt det  ) så det var ju skoj att få det bekräftat. Det blir inte så mycket bloggning som ni nog märker, men som allt annat går det i perioder och jag hoppas ni orkar hänga i!!! I`ll be back     Kram


Katiana Mekka

Av Anna Serrander - 14 juni 2012 10:36

har det varit här. Det har varit en lång vecka sedan förra torsdagen och orken har inte funnits alls. I tisdags började jag hur som helst jobba och även om det bara var en kväll så kändes det tungt! Igår var jag på utbildning och på grabbarnas examenskaffe och idag står bara några mindre ärenden på schemat.

På måndag startar jag jobbet "på riktigt" och det känns i ärlighetens namn sådär. Jag har verkligen ingen lust att jobba, men så är det när man är  student...


Nja det blir inte mer intressant än såhär just nu, men nu vet ni att jag inte försvunnit helt i alla fall! =) Kram på er  

Av Anna Serrander - 7 juni 2012 16:42

Jajemän då var vårterminen officiellt över då jag lyckades sätta ett VG på intervustudien! Fatta vad underbart det känns!!!    Så nu är det sommarlov (från plugget alltså...jag börjar ju jobba på måndag ;) Men så är det, måste ju ha nåt att leva på under sommaren också när CSN är så snåla och inte betalar ut en krona på flera månader! ;)


Hur som helst, imorgon tar fina A studenten  ( på F:s sida släkten) så det ska förstås firas! Och sen hoppas jag på en LUGN och skön helg. På lördag morgon ska jag träffa H-A och förhoppningsvis loppisfynda på pingstkyrkan. Det ser jag fram emot...roligt att vi lyckades styra upp en träff inom rimlig tid denna gång!   Annars blir det att bara slappa, men en påhälsning både hos mamma och pappa tänker jag ta mig tid med! =)


Nu har jag annat pyssla med så vi hörs. KRAM

Av Anna Serrander - 6 juni 2012 10:37

Att komma tillbaka till vardagen kändes ju förstås sådär, men redan i måndags hände det en annan roligt grej: Jag "sprang" vårruset tillsammans med Ida, T och hennes mamma samt några till. Det var trevligt som tusan och så var jag en erfarenhet på det området rikare. Vi gick i rask takt och kom i mål på ca 55 minuter. Sedan (eftersom vi startade som ett lag) fick vi en picnick-korg som vi smaskade på efter loppet. Skoj var det! =)


Igår var jag duktig och gjorde klart sista uppgiften och skickade den till en kurskamrat för opponering. Jag fick i samma veva hennes att opponera på. Det kändes lika bra att göra det på en gång  och det var en jättebra rapport så det fanns inte så mycket att anmärka på. =) Sent igår hade hon skickat min respons och det har jag suttit och pulat med nu på förmiddagen! Så nu är skiten inskickad till lärarna för bedöming och jag hoppas de är snabba...Tänk vad härligt det skulle vara att få den betygsatt redan innan deadline (fredag kl 16) gått ut...men detta återstår att se om de  blir så. (Dessutom ska jag inte ropa hej än, det kan mycket väl bli kompletteringar, det vet man aldrig!) Så nu är jag klar med vårterminen. Finns inget mer jag kan göra rent pluggmässigt förrens denna uppgift är bedömd! Skum känsla  


Idag ska jag hälsa på mamma och prova klänningar till Ankis bröllop (wieeee) och senare står storstädning och byte av gardiner i vardagsrummet och köket på schemat.  Ja ni ser...jag ska nog få tiden att gå utan plugg med!! ;) KRAM


@chintiayin (chintia yin) 's Instagram photos | Webstagram - the best Instagram viewer

Av Anna Serrander - 6 juni 2012 10:29

ska ni få lite koll på vad jag pysslat med under de senaste dagarna...helgen först!


I fredagskväll åkte jag och ett par till från Kga till Stockholm för att delta i min goa kusins möhippa! Hon bor i Amsterdam men blev kidnappad av en vän där och satt på ett flyg till Sthlm sent på fredag kväll. Sedan följde en galet rolig lördag som om man skulle sammanfatta den med ett ord skulle vara SKRATTFEST! Jag kan inte komma på när jag hade så sjukt kul sist. Jag har fortfarande ont i käkarna efter alla leénden och minnena från denna helg kommer ligga mig varmt om hjärtat för all framtid.

Jag träffade så mycket underbara människor och ska bli härligt att träffa dem alla igen på bröllopet som äger rum i sommar! Som ni förstår är det helt omöjligt för mig att lämna en detaljerad redogörelse  för allt knäppt och galet som hände, därför tänkte jag beskriva möhippan i låtar. Alla låtar representerar ett moment i möhippan och ni får fritt tolka detta hur ni vill! Kan bara meddela att jag aldrig kommer att kunna förknippa dem med något annat än den gångna helgen! Håll till godo:


Ja detta var ett axplock av låtarna...vissa skedde det lite mer runt än andra (Eller hur ANKI??? ;) hur som helst så var det underbart och jag tackar alla som på ett eller annat sätt var inblandade. =)


Av Anna Serrander - 1 juni 2012 09:14

Japp idag är en händelserik dag =) Startar med plugg och renskrivning av telefonintervjun, sen kommer L, sen bär det av till stan med svärmor som vill ha hjälp att hitta en klänning att ha på A student nästa vecka. Slutligen återstår storhandling. Vad som händer senare än det... får ni veta en annan dag  


Eftersom alla andra redan tagit upp att det är dåligt väder har ni säkert redan läst det överallt! Men ja det är riktigt synd att det blev sådant skitväder denna helg. Men allt ordnar sig ändå... =) Och det var allt för närvarande, skulle tippa på att vi hörs på måndag ( då jag dessutom ska "springa" vårruset" ;) så ha en underbar helg alla därute för det ska jag VERKLIGEN ha!!  Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards