studentjavisst

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Hösten är i antågande...

Av Anna Serrander - 9 augusti 2013 10:38

och det känns verkligen på alla sätt och vis. Personligen tycker jag att det är skönt då den här sommaren har givit mig allt vad jag behövt och vardagsmänniska som jag är välkomnar jag därför hösten med glädje!

Jag har solat och fått färg, besökt en fin vän, haft egentid och njutit av det, jag har jobbat och skrattat och jobbat och spytt galla över det, ja till och med badat har jag gjort! Jag har varit spontan och köpt en dator, lyssnat på mer musik än vad jag brukar, läst bra och dåliga böcker, varit glad och ledsen, känt kärlek, rädsla och till och med lite hat! Ja denna sommar har inneburit en massa känslor som alla haft en roll att spela. Men nu är det tydligt att ridån är på väg ner, kvällarna blir redan mörkare och runt 6.40 när jag cyklar till jobbet om mornarna börjar luften kännas kall och klar och vet ni vad? Det är underbart.


Idag är jag ledig men imorgon och på söndag är det dags för de två sista turerna på jobbet. Det ska bli så in i *** skönt! Jag är övertygad om att jag kommer att återvända dit för att jobba vid fler tillfällen, kanske vid nån högtid eller kanske t.o.m nån sommar. Men jag kommer göra mitt bästa för att slippa, det kan jag ärligt säga! ;)


Annars då, jo imorgon fyller svärmor 70 år och då blir det lite fest på eftermiddagen, L kommer också så det blir mysigt! <3 Och i övrigt har jag vaskat fram i stort sett all kurslitteratur i första delkursen och således börjat förbereda mig lite gällande plugget. Känns lite underligt att detta är sista hösten nu, ja under hela året kommer man ju kunna känna så! Sista höstterminen, plugga under jul och nyår, våren med VFU och så vidare. Halleluja!! =D


Men en sak i taget, precis just nu väntar kaffe och tidningsläsning och sen ska jag bara ta det lugnt och invänta helgens bravader. Lev väl och kram på er!


Take a break..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards