studentjavisst

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Anna Serrander - 9 september 2012 14:51

Det har varit en überlugn helg. Jag har varit motiverad att plugga både igår och idag vilket har resulterat i att jag bara har en artikel kvar att läsa inför den första telebildföreläsningen (inspelad då de inte sänder några live i SVA detta år) som är imorgon. Det känns skönt =)

Jag märker själv att jag denna terminstart kan fokusera mkt bättre på studierna än vad jag kunde under hela förra året, trots det otroligt spända läge vi befinner oss i. Jag vet hur de flesta vardagar kommer se ut och hur jag ska och bör disponera min tid. Anledningarna till detta är flera men jag går inte in närmare på det då de flesta av dessa skäl är förenade med smärta och en känsla av förlust...


Igår fokuserade vi på handling, så idag stod städ på schemat och imorn blir det tvättstugan! Och nu ska jag återgå till mina böcker, mätt och belåten efter att ha intagit en portion spagetti och köttfärsås. Intressant så det skriker om det eller hur? ;) Inser att jag plockar lite vuxenpoäng när jag samtidigt som jag grejar med lite av varje lyssnar med öra på kunskapskanalen som under hela förmiddagen har sänt spännande föreläsningar om språk och språkanvändning. F kom in i vardagsummet en sväng och all heder åt honom som verkligen försökte förstå det intressanta med olika narrativa nivåer i berättelser. Jag klandrar honom dock inte för att han gav upp ganska fort! Ungefär såhär kände han inför ämnet...  Som jag när vi faktiskt läste detta under förra hösten! ;)


Ha en trevlig söndag det som återstår av den. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards