studentjavisst

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Anna Serrander - 8 september 2012 10:50

Jag brukar inte bli sur eller irriterad över småsaker så lätt. Brukar spara det till de stora sakerna som tar tillräckligt med negativ energi ändå! Men nu är jag arg och det över en skitsak...

Vi hade slut på det mesta i matväg, dagarna innan igår stal både ork och lust att göra någor mer än det nödvändigaste, vilket inkluderade handling, matlagning och städning (gällde oss båda). Så idag bestämde vi oss för att vara duktiga och cykla bort till Lidl och handla... det är en bra och billig affär och eftersom vi hade en del pant så skulle även en storhandling bli rätt billig! =) Sagt och gjort det var kallt men skönt i luften och båda var på gott humör. Så kommer vi fram...jaha det går inte att panta för de ska byta maskiner. *Morr*, jag blir lite grinig, vad ska vi göra nu då?...jag vägrar att kasta panten! Muttrar lite när F glatt menar att vi väl får ta med den hem igen. Jaja inget att göra åt saken vi lämnar den mellan de trasiga maskinerna och går in och handlar, jag skiner upp, äsch vi pantar på Maxi sedan och tar det som inte finns på Lidl där! Hej och hå handlingen klar och vi går ut och jag tvärstannar. Panten är BORTA!!! Alltså ärligt talat vad blir det????? Nån jävel har snott vår ärligt förtjänade pant (ironi) och dragit med den! F gapskrattar...det gör inte jag men kan till slut inte låta bli att le. Men kan inte låta bli att undra över vad lever i för samhälle egentligen...


Nu låter det som att hela vår ekonomi är beroende av pant, så är inte fallet men ja det underlättar några kronor när man storhandar för det är ändå pengar! Och ja det är superbarnsligt att bli sur över en sån liten sak jämförelsevis med allt annat skit som pågår. Men alltid roar denna historia kanske någon...jag kommer antagligen gara åt det också...imorn eller nåt ;) Ha en rikigt bra helg alla! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards