studentjavisst

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Anna Serrander - 2 september 2012 10:32

Hihi läraren vi hade under närträffen hade en blandning av alla möjliga dialekter och hans favoritord var "nå". Lät kul för det hör man inte så ofta att någon använder nuförtiden.

Som det ser ut nu kommer faktiskt historian vara den roligare kursen i höst! Hör och häpna ;) Kanske för att jag läser den utan press då jag i SVA måste plocka alla poäng då den ska bli mitt andra huvudämne. Får väl se! Examinationen gick iaf bra och det verkar vara trevligt och lättsamt folk på kursen, inte förvånande rätt många lärare som vill förkovra sig i ett nytt ämne. Jag var inte yngst, det hade jag nästan trott, men snittåldern låg nog på ungefär 45. Den lilla gruppen på 6 personer som dök upp på seminariet igår var iaf väldigt trevliga och glada personer. =)


Och vet ni vad? När jag kom hem igår hade F stotsrädat lägenheten, bäddat rent i sängarna och köpt en ny blomma till bordet. Det blev jag glad av! Det var så gött att krypa ner i sängen igår så uj uj uj.


Nu tar jag sikte på att fixa nästa närträff på tisdag (skönt med bara en dag!) genom att börja läsa i den kursens huvudbok "Andraspråksinlärning". Ingen rast och ingen ro alltså. Ha en skön söndag! Kram

lalasparkles


Ovido - Quiz & Flashcards