studentjavisst

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Anna Serrander - 6 maj 2012 18:07

Helgen började ju nyss! Vi har hur som helst haft det jättebra, väldigt lugnt...nästan på gränsen för lugnt om det nu kan bli det ;) Kanske upplever jag det så bara för att detta är den första helgen sedan helveteskursen började som jag faktiskt tog mig tid att njuta av dagarna utan att vara hysteriskt stressad, nervös eller irriterad över allt jag ville hinna men aldrig hann pga av plugget!!


Fredagen (efter att allt nödvändigt avklarats) inleddes med en halv räksmörgås hos mamma och sedan filmmys på kvällen. På lördagen softade vi bara hemma först. L lekte med kompis och runt lunch åkte vi ner till en cykelverkstad där F fick lite hjälp med bromsvajrar och kedjekrångel på cykeln. Han kämpade tappert med ritningen till de där vajerfästena men till slut fick han ge upp. För min del räckte det med att slänga en blick på ritningen för att inse att jag aldrig i livet skulle kunna fatta nåt av den, än mindre hjälpa till!     Vi hade tänkt gå en sväng på marken som var i lördags men den svinkalla blåsten och regnskurarna som kom och gick fick oss på andra tankar...och tur var väl det för på eftermiddagen ringde Fs bästa vän och bjöd ner oss på kaffe. Kul att umgås parvis sådär ibland tycker jag. Hans fru är supertrevlig och hennes son går väldigt bra ilag med L så de lekte och härjade sig duktigt trötta. Fick även snosa lite bebis, vilket var härligt mysigt! Men nejdå, vi har inga planer på det än!  


Och idag då...känslan av att det är söndag och jag inte är upplösningstillstånd av stress är riktig trevlig, jag skulle nog kunna vänja mig vid att ha det så ett par veckor till. Får väl se hur det blir med den sakenmed den nya kursen som startar imorn...=) I allfall så ska L precis åka tillbaka til *** nu och vi ska knalla till konsum för att köpa ipren. F har brutal tandvärk = inte roligt!!  Idag var dessutom hela Karlskoga utan vatten några timmar på efetrmiddagen, och nu när vi har det tillbaka måste det kokas i några dagar. Det sög när vi kom tillbaka efter en cykeltur på förmiddagen och var vrålhungriga och inte kunde laga mat!!! Mackor är bra ibland ;)


Nä okej, först tvättstugan sen konsum...ha en fin kväll. Det ska vi! KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards