studentjavisst

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

2012-11-26...

Av Anna Serrander - 26 november 2012 18:48

fick lilla Bobo somna in och möta Arne på en bättre plats än denna.   


Det var hemskt och det hjälpte inte ett dugg (just då) att tänka på att var det bästa för honom. Det gjorde lika ont för det. Men allra värst var det att se F och svärmor. Det var mycket från Arnes bortgång som kom ikapp nu, och mina tankar vandrade till vår älskade Ramses... Det känns fullkomligt omöjligt att den dagen kommer komma som vi måste gå igenom samma sak med honom, och då kommer smärtan inte finna några gränser. Sorg, sjukdom och elände... består livet av mer än så? Det känns inte som det just nu faktiskt.


Kram


True friends are too hard to find

 
 
Johanna

Johanna

27 november 2012 14:59

Det där beslutet är ju aldrig enkelt har själv tagit det två gånger.

Det finns en bro som förbinder himlen och jorden.
Den kallas regnbågsbron på grund av dess många vackra färger.
Alldeles bredvid bron ligger ett land, ett land med vattendrag, kullar och dalar, med massa mjukt fint gräs.
Hit kommer våra älskade vänner när de inte längre kan stanna hos oss.
Det är alltid varmt vårväder, vattnet är alltid friskt och maten är obegränsad.
De gamla och svaga blir unga igen...
De som blivit skadade blir hela igen...
Alla leker med varandra hela dagarna men ändå så saknas det något..
De är inte längre tillsammans med den speciella person som älskade dom på jorden.
Men varje dag springer de runt och lekar tills en dag då de plötsligt slutar leka och tittar upp.
Deras nosar sniffar, öronen spetsas och blicken skärps och så plötsligt lösgör sig en från gruppen.

Du har blivit upptäckt och när ni möts du och din speciella vän omfamnar ni varann för evigt.
Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker ännu en gång den älskades päls du tittar än en gång in i ögonen på ditt älskade husdjur som så länge saknats i ditt liv men ALDRIG i ditt hjärta.
Sedan går ni över regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas åt...


<3

http://liveforlove.bloggplatsen.se

Anna Serrander

27 november 2012 15:02

Åh gud vad vackert. Tårarna rinner nu kan jag meddela...den ska jag läsa för F och svärmor! Kramar

 
Emm

Emm

27 november 2012 21:15

Jag beklagar verkligen det som har hänt. Det är aldrig lätt att förlora en vän men tänk att han är på en bättre plats nu, en plats utan smärta. Så tänker jag om vår älskade rottis Bianca som vi förlorade för några månader sen. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards