studentjavisst

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Det drar mot december

Av Anna Serrander - 19 november 2012 07:44

och fort går det. Det blev inget jobb igår heller vilket var synd men det är bara att ladda om och hoppas att det öppnar sig nya möjligheter snart!

L åkte precis, då *** stannat i stan under helgen fick han stanna i natt med så de begav sig nyss till Karlstad. Haha det märks att han börjar bli stor nu när han inte skuttar ur sängen pigg och full av energi kl 06.00 på mornarna längre. Det var istället en något trött gosse som släpade sig ur sängen 07.00 Jag kommer ihåg när han bodde hos oss på heltid när han var mellan ca 5-8 år. Vi hade regler angående mornarna som löd ungeför att är det fortfarande mörkt när du vaknar ska du försöka somna om(innan han kunde kl), kan du inte det så får du inte gå ner förren kl är iaf 6!! Det blev lite svårt på somrarna det där med ljuset men nu är det som sagt knappast nåt problem med supertidiga uppstigningar längre. =) Minnen...  


I lördags var min hjärna helt mos då jag den fick ställa om mellan jobb och vaka på natten till inget jobb och sova på natten, men ev upp och jobba morgonen därpå osv!! Så jag var så trött under dagen att jag knappt visste vem jag var. Men efter en tur till bibblan åkte jag till mamma och sov en stund och stannade sedan där under hela eftermiddagen och början på kvällen och mös. Det var väldigt skönt och välbehövligt. Mamma lagade god kyckling och vi löste korsord, tittade på tv och hade det sådär underbart kravlöst och avslappnat som det kan bli ibland.


L och F åkte under tiden till Fs bästa kompis och hälsade på och kikade på den nya bebisen...L var så stolt när han kom hem och berättade att han fått hålla och utbrast spontant "Vilka underbara ungar M och A har!" Och ja det har de =)

Kvällen bestod av godis och film.

Igår gjorde vi inte nånting särskilt och nu är det alltså en ny vecka, igen!

På torsdag är det närträff i SVA så jag måste läsa ut en bok och fundera på lite frågor till den, men förutom det ska jag försöka lägga krut på grammatiken denna vecka. Inte lär jag ha tråkigt iaf ;)


Så nu önskar jag er en fin höstvecka vad ni än ska företa er! Kramar


Dont Judge



 
 
Emm

Emm

19 november 2012 18:26

Det låter som du haft en full helg! :) Hoppas allt är bra! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Anna Serrander

19 november 2012 22:08

Ja den helgen kom och gick fort! Jag kämpar på...det är som det är =/ Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards