studentjavisst

Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Jag är ett PMS-monster and I know it

Av Anna Serrander - 16 november 2012 10:20

Jag hatar att det påverkar mig så mycket, och det har blivit värre och värre med åren! Surheten och irritationen kommer smygande och lockar in mig i dess varma ombonade famn, och jag är fullkomligt medveten om det men har ingen aning om hur jag ska hejda det. Ingenting hjälper. Ena sekunden vill jag slå ihjäl någon, andra sekunden bara stortjuta rakt ut! Och det blir ju inte bättre av att jag har sovit fruktansvärt dåligt hela veckan. Somnat riktigt sent och sedan vaknat en gång i timmen osv. Och jag är verkligen en sådan person som inte mår bra om jag inte får sova något sånär ok. Har satt upp mig på tillgänglighet på jobb i helgen och jag hoppas verkligen det blir nåt för det skulle sitta bra inför december och så skulle tankarna på skolan skingras lite.


Även om jag vet att det är rätt att satsa på SVA och Språkstrukturen känns det fortfarande jobbigt att lämna Historian helt åt sitt öde, men hur jag än gör kommer en kurs bli lidande och då måste det av praktiska skäl bli den. Och jag vill så jävla gärna ha svar på tentorna! Igår lades det in en kommentar i SVA om att de höll på att lägga in kommentarer och att vi därför inte skulle kunna se tentorna förrens det var klart. Ja och det sätter ju inte in en förväntan för det?? Då är de ju klara, kan de inte bara meddela betyget då och SEN kommentera. Nej tydligen inte...

Usch det känns som om det var länge sedan jag berättade något roligt eller överhuvudtaget var på bra humör, alltså i alla fall som det märks här i bloggen. Men det vänder, jag vet att det gör det, men när?

 

Ja ja. I går kväll såg vi faktiskt en bra film...The dark knight rises (aka Batman). Den var skitbra! Riktigt spännande och hade några twistar som var sådär härligt oväntade! Det var inga fel alls   Och nu blir det snart en vända till Kristinehemn för att hämta en extra bilnyckel till mammas bil och sen till Karlstad och hämta L.Tredje helgen i rad han är hos oss...säger inget om det men funderar starkt på orsaken?! Skitsamma.


Nu ska jag logga in på Its för hundrade gången (sedan kl 0800;) och sen göra mig i ordning så drar vi. Kram på er och ha en fin helg!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards