studentjavisst

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Historia suger...

Av Anna Serrander - 16 oktober 2012 18:26

just nu. Jag pallar inte läsa ett enda ord till på engelska och den som vågar nämna ordet källkritik eller för den delen något ord som slutar på -ism (typ taoism, daoism, konfucianism osv osv) gör det på egen risk!

Och så vädret då...ja men tack för det! Jag tänkte just att vi nog behöver en regnig höst för det har ju varit en sån torr sommar. NOT!


Så resten av kvällen blir det Revenge, det är ju en asbra serie undrar varför jag inte börjat titta på den tidigare, jo nu vet jag! Jag har pluggat   


Äh det hjälper inte att sura det vet jag med så imorn ska jag inte vara på dålig humör utan le och se glad ut även om det spöregnar och hemntentan läggs ut om två dagar. Btw så har jag kollat på flera exempeltentor i historian...det hjälpte INTE. Det är så sjukt invecklat och det är galet mycket som ska in på ganska lite utrymme. Och älskar inte ni också lärartermen "översiktligt"? Den är så fenomenalt utformad... verkligen... Skriv översiktligt om det eller det. Jaha!! Men vad är översiktligt för denna lärare då?? Nehej den bedömde att det var för lite, medan den bedömde att det var för mycket. Ja ni fattar grejen!

Skitsamma när jag är färdig ska jag uteslutande använda mig av ordet översiktligt... Nån hämnd ska man väl få utkräva för näsan 5 års plugg  .


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards