studentjavisst

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Och så var helgen slut

Av Anna Serrander - 14 oktober 2012 16:28

Gårdagen inleddes med höstmarken tillsammans med mamma och lillebror D. Det var svinkallt och det enda som gjorde det värt det var det obligatoriska marknadsgodisetoch munkarna! Sen blev det fika och lite segande hemma hos mamma.

På kvällen hyrde vi film och lagade god mat och passade på att mysa lite. Dock somnade vi båda tidigt och i morse vaknade jag av att jag fick mail. Kul att vakna till en avisering på Its som förtäljde att hemtentan i historia läggs ut redan på FREDAG. Gahhh jag orkar inte! Så jag masade mig upp och genomled en 1.5 timmes lång föreläsning angående kristendomens och buddhismens spridning i världen runt år 0... hm jag har upplevt roligare söndagsförmiddagar...

 

Sen bar det av till Mcdonalds som belöning och efteråt hälsade jag på pappa en stund och fick med mig Ramses hem som stannar tills imorgon. =)
Veckan som kommer måste koncentreras runt historian. Kurslitteraturen måste läsas och den sista föreläsningen måste ses. Så jag får se hur social jag kommer vara här...det beror som vanligt på hur motiverad jag är och på hur mycket som händer i övrigt. Vi har inte hört ett smack från L på flera dagar. Någon har gjort sig oanträffbar igen. Bra det där tycker jag... jävligt smidigt att skita i att svara, trycka bort samtalet eller att helt sonika stänga av mobilen. Väldigt lätt att samarbeta då alltså!   
 
Mja det var väl allt för just nu! Ha en trevlig söndagkväll och hoppas ni fått vila upp er inför kommande vecka. Kramar

 
 
Emm

Emm

14 oktober 2012 17:06

Mysigt med höstmarknad! Ha nu en fortsatt trevlig helg! Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Anna Serrander

14 oktober 2012 17:08

Ja det var det allt...men mest mysigt var att äta godiset som det inbringade! ;) Detsamma! Kram

 
Ida

Ida

14 oktober 2012 21:53

Åh marknadsgodis och munkar är nog det godaste ever så går det inte äta! Men jag kan låtsas att jag tyckte om det lika mycket som ni! ;) Kram

http://idabengtzing.blogg.se

Anna Serrander

14 oktober 2012 21:56

Haha ja men det låter som en bra idé tycker jag! :-) kram

 
Johanna

Johanna

16 oktober 2012 18:31

Funderar på det men kommer bli så arg under tiden så jag vet inte. Du vet ju vad det gäller så. Idioter borde vara skottpengar på en del! KRAM

http://liveforlove.bloggplatsen.se

Anna Serrander

16 oktober 2012 18:44

Joråsatt...det stämmer precis! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards