studentjavisst

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Psykande

Av Anna Serrander - 2 oktober 2012 13:41

Jag är lite irriterad på mig själv pga det faktum att jag inte kan lyssna på musik när jag pluggar. Jag är av den typen som måste ha det mer eller mindre tyst omkring mig när jag läser (sådant som är viktigt alltså...typ kurslitteratur) för att verkligen ta in och framför allt förstå det jag läser. Så ibland känns det som att jag går miste om tid för att lyssna på musik då jag inte kan kombinera dessa två företeelser. Psykande alltså. Skönlitteratur eller annat som inte har med plugg att göra spelar ingen roll, det kan jag ha musik på i bakgrunden till. Men inte plugg! Ahja värre saker har hänt och det var en oviktig reflektion som jag dock var tvungen att pränta ner ;)


Imorn fyller fina L 11 år. Helt sjukt att jag funnits med sedan han var 3 år. Man kan nog verkligen säga att vi betraktar varandra som mor och son ( och för guds skull nu, få inga tankar om att jag på något sätt skulle vilja ta platsen som hans "riktiga" mamma. det var inte så jag menade!!) Den platsen är redan fylld, trots att den är förenad med mycket problematik. Men nog om det! Hoppas att han utan konflikter får komma till helgen så vi kan fira honom då! =)


Kram

Tumblr


 
 
Johanna

Johanna

2 oktober 2012 23:04

Du är ju hans riktigt mamma varje gång han är hos er! Sen finns det säkert "folk" som kan stöta sig på sånt där. Irritera sig i stället för att förstå att fler vuxna som älskar en vilkorslöst är ett stort + förunnat få.

KRAMAR

http://liveforlove.bloggplatsen.se

Anna Serrander

3 oktober 2012 09:23

Du har förstås helt rätt!! KRAM

 
Emm

Emm

3 oktober 2012 18:54

Alla har vi olika studietekniker. Jag lär bäst om jag har musik och har anteckningar som stödjer tankarna. Men sen kan jag inte jobba om det är oordning, dock kan det se ut som en orkan dragit fram om jag sitter och ritar. Haha. Hoppas allt är bra!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards