studentjavisst

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Höst och vardag

Av Anna Serrander - 23 augusti 2012 11:07

Jo men visst är det höst nu? Det har det väl iofs kännts som bra länge! Och med hösten kommer vardagen och nu är plugget igång. Läsanvisningar och scheman ligger ute och de flesta böcker är reserverade eller på väg hem. I vanliga fall brukar jag tycka att det känns rätt okeh att börja plugga igen vid den här tiden. Men i år tar det emot bra mycket. Dels för att jag tillät mig att jobba upp en förväntninga på att det kanske skulle bli jobb och bara lite plugg istället för heltidsstudier...men så blev det ju inte =(. Och dels så ska jag ju inte plugga med nån i "min" klass...kommer sakna det enorm mycket! Och särskilt dig Johanna   !!! Usch vad tråkigt och jobbigt det kommer bli att åka på närträffar på KAU utan att få träffa och söla med dig!! Ogillar skarpt    Men men vi strålar nog samman på nåt sätt igen i framtiden och kontakten har vi ju ändå! =) Tråkigt att det inte blev någon träff i sommar men i det låsta inlägget har du den största förklaringen till det...


Mja i övrigt då? Jo igår var jag och F iväg och hjälpte svärmor med en flyttstädning, det suger att städa, men det är klart vi ställer upp. =) På väg hem hände dock någon minde kul...stackars Blixten tappade(!) den bakre ljuddämparen. Morr...känslan när den äntligen går igenom besiktningen bara två veckor tidigare och så händer detta...Jaja det är faktiskt ingen katastrof, funderar starkt på att ställa av den ett par månader eller så hur som helst. Nu bor ju svärmor här i stan, vi kan gå, cykla eller åka buss var som helst, och eventuell hämtning eller lämning av lilleman får vi se hur det ska lösas. Just nu vet vi ju inte så mkt ändå angående det läget... Det spörs!


F hade ett viktigt möte idag och det gick jättebra! =) Så om en månad om inget annat hastigt och lustigt händer börjar det hända grejer på allvar för hans del!! Allt lutar åt att det blir som vi hoppas på just den fronten. Yeay!   


Jahaja då vet ni läget såsom det ser ut just nu och därför ska jag återgå till att läsa boken "Mänskliga nätverk" som ska examineras om en vecka i Historia-kursen, (inte skoj). Tur det iaf är liiiiiite intressant. ;) Och just det!- glöm inte att komma och fynda fina pojkläder i varierande storlekar och utförande på Lunedets loppis på lördag!

 Det var allt just nu, ha det bäst så länge! KRAMAR 

 
 
Johanna

Johanna

23 augusti 2012 16:56

Vad sjutton har du redan börjat?

http://liveforlove.bloggplatsen.se

Anna Serrander

23 augusti 2012 17:08

Haha officiellt börjar vi på måndag! Men du vet väl att kau älskar att ge uppgifter innan terminsstart ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards