studentjavisst

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Framåt

Av Anna Serrander - 17 juli 2012 09:07

Igår gick de första flyttlassen till svärmors nya lägenhet. Det gick bra och tack vare att solen sken kändes det helt okej att konka och bära och springa med lådor. Idag ska jag jobba kväll och börjar kl 13...det suger att börja kvällsturen 13. Absolut hela dagen går då åt till jobb och väntan på att åka till jobbet, det är mycket bättre att börja 15! Men men det är bara att gilla läget.   Överlag så gillar jag dagturerna så mycket bättre än kvällarna, och det trots att jag är fruktansvärt morgontrött. Det har jag säkert skrivit förut men varje gång klockan ringer tidigt på morgonen är jag beredd att ringa mig sjuk bara för att slippa gå upp!! Men som ni förstår är det förstås en övergående tanke... det är bara tanken på vad skönt det vore att få ligga kvar i den sköna sängen som spökar. Jag skulle aldrig ha samvete nog att stanna hemma från jobbet/mötet/skolan/övriga grejer, som krävde tidig uppgång om jag faktiskt inte ÄR sjuk på riktigt eller får andra förhinder som jag inte kan göra något åt! =) Det är bara att släpa sig upp och knata iväg! Därför ska det bli skönt när jag är klar med utbildningen och får ett jobb inom skolan. Då är det bara "dagturer" som gäller... ;)


Jaja nog om det. Ska hoppa in i duschen (som de varit här och fixat stoppet i, tack för det!) och sedan ev kolla nya avsnittet av True blood. Sen som sagt är det bara en seg väntan på att komma iväg till jobbet så jag komma hem någon gång. KRAM

IɲȿρɨřąƮɨǿɲ Ʈǿ Łɨƒƹ


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards