studentjavisst

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av Anna Serrander - 25 juli 2012 18:08

det är vad jag har gjort idag. Medan F har slitit med flyttstädning tillsammans med svärmor så har jag tagit hand om mig själv hela dagen. Det startade med lite pyssel hemma och sedan bar det vidare till en av de vackraste platser jag vet...Björktjärn. Denna underbart lilla obefolkade "sjö" ligger en liten bit ifrån huset där jag växte upp. Jag får en obeskrivlig längtan tillbaka dit ibland, till landet, tryggheten, tystnaden och lugnet. Och vid ett par tillfällen de senaste veckorna har jag tagit mig tiden och åkt dit, ensam, för att tanka själen. Och jag njuter... inte för att alla bekymmer eller jobbigheter försvinner mirakulöst under tiden jag är där! Eller att jag glömmer bort hur värdelöst livet kan kännas ibland, utan för att jag minns hur bra vissa andra saker är. Jag återupplever händelser och får ork, lust och vilja att fortsätta med det som fungerar och som får mig att må bra. På denna plats tänker jag enbart på MIG och MINA tankar och känslor. Det är oerhört befriande att ha en plats som inte bär på några vuxna minnen. Där finns bara minnen från barndomens strapatser, såväl bra som dåliga. Ja ni...jag sulle kunna skriva mycket mer om detta men jag nöjer mig med detta. Jag längtar tills nästa gång jag beger mig dit, jag vill visa F detta ställe som betyder så mycket för mig, samtidigt vill jag ha det "oförstört" (om ni förstår vad jag menar?). Att det ska fortsätta vara bara mitt andningshål...vi får se.


Direkt därifrån åkte jag sedan och klippte mig och sen ner till Ida som tonade håret (blev kanon) och sen (trumvirvel) lockade hon mitt hår!! Ni som inte känner mig vet förstås inte att det är en rätt stor grej för mig som aldrig nånsin gör nåt med mitt hår. Det bara är och resultatet blir ju förstås därefter...det vill säga inte särskilt bra.  Men jag är helt enkelt väldigt ointresserad av allt från mode till smink. Men detta var kul för det blev rikigt bra! =) Är i valet och kvalet om jag ska ha lockigt på kusin Ankis bröllop på lördag. sa fundera lite på det. Hur som helst tack Ida för en mysig eftermiddag    Efteråt åkte jag upp till mamma och hämtade mina skor som jag ska ha på lördag och träffade även pappa och lillebror D. Nu vankas det en lugn och skön kväll och lite uppladdning inför de två sista jobbdagarna inför helgens festligheter!!!


Jag hoppas att även ni har en plats där ni kan tanka er själ på, jag är så glad över att jag har återupptäck min. Berätta gärna om dem för mig isåfall. =) KRAMAR

 

Inte Björktjärn men nära nog.


Ovido - Quiz & Flashcards