studentjavisst

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Lunka på, lunka på, vi har långan väg att gå...

Av Anna Serrander - 14 juli 2012 11:39

Så känns det faktiskt. För vi går och går och kommer fan ingenstans!! eller jo en liten bit kanske men inte så långt som jag skulle vilja. Ok det var kryptiskt och rätt meningslöst men hur som helst...


I torsdags kom antagningsbeskedet om höstens kurser, jag kom in på alla tre! =) Sen återstår det ju att se om det blir enbart plugg under året eller om det kan bli ett uskvik också (hoppas)    Har suttit och kikat lite böcker till de av kurserna som jag ska gå oavsett om det blir jobb också eller inte och det ser väl okej ut typ.


Jahopp, annars då? Tja det närmar sig flytt för svärmor, idag bär det ner för diverse förberedelser inför måndagen då de stora flyttlassen med möbler och sånt startar. Det ska torkas hyllor och kastas mer saker och annat tråkigt men nödvändigt. Märker att detta tar mer på F än vad han vill ge sken av och jag förstår vad jobbigt detta måste kännas. Jag vet ju själv vad oerhört jobbigt det var när vi flyttade från mitt barndsomshem på landet och in till stan. Jag hade ju visserligen flyttat hemifrån då men det hjälpte inte! Det var lika hemskt för det.   Och för F:s del är detta inte bara en flytt utan också ännu en påminnelse om att hans pappa inte finns längre. Alla minnen som är förknippade med Arne och som är knutna till huset och platsen kommer naturligtis finnas kar, men det kommer aldrig bli detsamma.


Och turbulensen kring L fortsätter i vanlig ordning. Toppar och dalar avlöser varandra och F och *** stretar på... ibland tillsammans mot gemensamma fiender, ibland mot varandra. Undrar just var detta kommer sluta.


Själv fokuserar jag på jobbet. Det är vant och hemtamt att lumma runt inom äldreomsorgen och trots att det ofta är tungt och ibland vansinnigt jobbigt och tröttsamt, kan det också vara väldigt roligt och tillfredställande. När nån av de boende säger en skojig kommentar eller ger en överdriven komplimang så smälter hjärtat litegrann. Samma boende kan förstås senare svära ve och förbannelse över en, men haha...det är bara att le och se glad ut och tugga på   

Så där då har ni fått en liten update på mitt liv just nu! Även om jag är dålig på att uppdatera kan ni väl kika in och lämna ett litet spår efter er... ;) KRAMAR till er


Funny Quotes and Sayings Album - Funny Sayings - Funny Quotes about Life

 
 
Ida

Ida

15 juli 2012 23:35

Vad roligt att du kom in på alla tre! :) Fast mindre roligt att läsa kanske ;) Kram

http://idabengtzing.blogg.se

Anna Serrander

16 juli 2012 08:02

Haha ja, det blir kämpigt värre en sväng i höst där! Men förhoppningsvis blir det jobb istället för en kurs! Håller tummarna iaf ;) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards