studentjavisst

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Lördag med de bästa (nästan alla)

Av Anna Serrander - 2 december 2012 08:57

På förmiddagen for jag till mamma och hjälpte till att julpynta lite. Det bjöds på nybakt bröd och mammas bröd (hos släkten känt som Nillamackor) det mina vänner smakar gudomligt! På eftermiddagen läste jag lite och vid 16 åkte jag till moster Lisa på lite glögg och fika där även delar av resten av släkten var. Mycket goda skratt utdelades =)


På kvällen intog jag soffan utrustad med bok, dator och tidningar...skönt som tusan. F spelade och på det hela taget försökte vi att inte tänka så mycket på något annat än nuet. Av någon anledning fick jag för mig att gå in och kika på vad kommunen har för lediga jobb nu, och innan jag visste ordet av hade jag sökt en lärartjänst i SV-SO i en åk 5 med start 2013-01-07. Chansen att jag ens får komma på intervju är minimal, knappt ens existerande men jag tänkte att  äh vad fan! Blir det så blir det...jag förlorar nada på att söka och prova. Händer inget så är det bara att plugga på. Men det är ju just det, jag är trött till förbannelse på att plugga. Skulle jag kunna jobba så skulle jag slippa läsa historian. Det är den jag vill ifrån, inte SVA, utan historian.


Idag är det snorkallt här, termometern visa -12,2. Burr burr. Men å andra sidan ska det inte göras något särskilt som kräver en massa spring utomhus så jag klarar mig nog. Ska börja med fonetikuppgiften och ikväll ska vi tvätta. Thats it!


Jag önskar er en vacker första advent och med det tänder jag första ljuset i ljusstaken!

 
 
Johanna

Johanna

2 december 2012 18:43

Har inte bestämt mig ännu men låser jag får du självklart följa med :)

http://liveforlove.bloggplatsen.se

Anna Serrander

2 december 2012 19:20

Låter bra det :-)

 
Emm

Emm

3 december 2012 17:54

Mysigt värre! :) Ha en fortsatt fin kväll!

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Anna Serrander

3 december 2012 18:22

Detsamma till dig! =) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SUG

Av Anna Serrander - 23 februari 2014 20:37

Det blev retur. O det roliga var att jag kände det på mig. Inget illa ment om mina gruppkamrater alls. De är jättetrevliga och duktiga och vi har haft ett bra samarbete under tiden vi grejat med uppgiften! Men vi läser mot olika årskurser och det mär...

Av Anna Serrander - 22 februari 2014 10:25

Jajemän jag fortsätter på trenden att skriva iaf ett inlägg per månad! Februari har inneburit mycket stress, så mycket att jag fick lov att vara hemma från jobbet en vecka då kroppen sa ifrån. Det fanns ingen ork eller lust att göra någonting och imm...

Av Anna Serrander - 30 januari 2014 18:27

#Jobb bestående av lektionsplanering samt utförande av dessa(såklart! ;)), förberedande inför VFU, mottagande av nya elever, konflikthatering och kontak med likhabehandlingsteamet, utvecklingssamtal och dokumentation anående allt detta.   #Plugg ...

Av Anna Serrander - 30 december 2013 20:22

     

Av Anna Serrander - 27 december 2013 12:25

och jag kan knappt vänta på att få lägga år 2013 till handlingarna. Jag har suttit och läst igen om de relativt få inlägg jag gjort under detta år och inser att jag glömt (eller förträngt) en hel del. Nej, det har inte varit ett av de tuffaste åren j...

Ovido - Quiz & Flashcards